tel
021 - 1747 |

زیبا‌ترین شهر‌های آسیا

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


باغ خلیج سنگاپور


آیا می‌دانستید که بسیاری از زیباترین مکان‌های جهان در آسیا واقع شده‌اند؟ قاره بزرگ آسیا مکان‌های دیدنی و جذابی را در خود پنهان می‌کند، مقصدهایی که مسافران از سراسر جهان برای سفر یا تغییر زندگی‌شان آرزوی آن را دارند. میدان‌های عظیم و جزایر رویایی، قلعه‌های غول‌پیکر و مناظر رنگارنگ، کوه‌های بسیار مرتفع و دریای شفاف که زیبا‌ترین شهر‌های آسیا را می‌سازند. آسیا بزرگترین قاره سیاره زمین است و مکان‌های زیبایی که به کسانی که در آن کاوش می‌کنند ارائه می‌دهد متنوع‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که در سفرهای خود با آنها روبرو خواهید شد و سفر به آسیا تجربه‌ای است که باید حداقل یک بار در طول زندگی انجام شود. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین شهرهای آسیایی می‌پردازیم.


جزیره بالی اندونزی


جزیره بالی اندونزی



جزیره بالی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌ها در تمام آسیااست و برای گردشگرانی که به دنبال ساحل و آرامش هستند یکی از بهترین گزینه‌هااست. شگفتی‌هایی در بالی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید، زیرا واقعاً یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین مکان‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. بالی یکی از صدها جزایر اندونزی است و به دلیل هندو بودن در کشوری که 80 درصد جمعیت آن مسلمان هستند متمایز است. این جزیره بین جاوه (جایی که بیشتر جمعیت اندونزی در آن زندگی می کنند) و لومبوک قرار گرفته است و محبوب‌ترین جزیره اندونزی برای گردشگران سراسر جهان است. با توجه به صخره‌های مرجانی دیدنی که کل جزیره را احاطه کرده است، سواحل شنی سفید و فرهنگ هنری که در آن یوگا نقش ویژه‌ای دارد تورهای بالی از مهم‌ترین شهرهای توریستی آسیا به حساب می‌آید.


کوالالامپور مالزی


شهر کوالالامپور مالزی



کوالالامپور، پایتخت مالزی، شهری است که عناصر مدرن و سنتی را کاملا در هم آمیخته است. این کلان شهر پرجنب‌وجوش تعداد بی‌نهایتی از جاذبه‌های گردشگری را ارائه می‌کند که می‌توانند هر نوع علاقه‌ای را برآورده کنند و یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها در سفر به کوالالامپور مالزی برج‌های پتروناس هستند. دو آسمان‌خراش باشکوه که با یک پل با منظره پانورامای تماشایی به هم متصل شده‌اند. کوالالامپور جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد، از آسمان خراش‌های بلند گرفته تا بازارهای شلوغ و باغ‌های زیبا که برای این همه زیبایی جز لیست زیباترین شهرهای آسیا قرار گرفته است.


پوکت تایلند



جزیره پوکت تایلند




تور پوکت یکی از بهترین مقاصد آسیایی و بزرگترین جزیره تایلند و مقصد ساحلی اصلی کشور تایلند است که تقریباً در 860 کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده است. تپه‌های سبز، جنگل‌ها و نخلستان‌های نارگیل، پس‌زمینه شهر را تشکیل می‌دهند.در پوکت طرفداران دریا و آفتاب گرفتن مکان ایده آلی را پیدا می‌کنند به طوریکه به هر کس اجازه می‌دهد تعطیلات را مطابق با سلیقه، ریتم و نیازهای خود بگذراند. شهر پوکت از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و از لحاظ آب و هوایی تنها یک فصل بارانی و یک فصل تابستان دارد که در هر دوی آن دمای هوا بالای 20 درجه و مرطوب و شرجی است.


شهر دبی امارات


شهر دبی امارات



دبی یکی از هفت امارت یا شهر است که امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند که در امتداد سواحل خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. آب و هوای دبی بیابان مانند است و زمستان‌های معتدل (بیشتر شبیه بهار) و تابستان‌های سوزان دارد که این گرما طاقت‌فرسا بوده ولی تحمل این گرما به امکانات بی‌نظیر این شهر مدرن می‌ارزد. بهترین زمان برای خرید تور ویژه دبی برای سفر کریسمس و سال نو است که در این زمان آب و هوای دبی نیز کاملا ایده‌آل است. این شهر به آسمان خراش‌ها و مراکز تفریحی لاکچری شهرت دارد و  کاملاً با شهرهای بزرگ اروپایی که می‌شناسیم متفاوت می‌باشد. به جرات می‌توان گفت هیچ کم و کاستی از نظر امکانات شهری از آنها ندارد، در نتیجه همواره از بهترین شهرهای توریستی آسیا به حساب می‌آید.


شهر راس الخیمه امارات


هتل رکسوس راس الخیمه



شهر راس الخیمه هم یکی از شهرهای امارات متحده عربی است و در سواحل شمالی این کشور واقع شده است و در سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است. شهر رأس الخیمه در امتداد ساحل خلیج فارس قرار دارد و چشم انداز زیبایی از دریا را به نمایش می‌گذارد. تور راس الخیمه امارات به خاطر زیبایی طبیعی‌اش با خط ساحلی زیبا، کوه‌های سر به فلک کشیده، صحرای مسحورکننده و از همه مهم‌تر هتل‌های 5 ستاره و لاکچری شهرت دارد. راس الخیمه، چهارمین شهر بزرگ امارات متحده عربی با مساحت 2.7 میلیون متر مربع و 400 هزار نفر جمعیت بوده و به طور قابل توجهی خود را به عنوان یک مقصد گردشگری سطح بالا در صحنه بین المللی معرفی می‌کند. در سال 2022 با 1.13 میلیون گردشگر یک رکورد بی‌نظیر را خلق کرد و هدف دستیابی به 3 میلیون بازدیدکننده به روشی پایدار تا سال 2030 را دارند؛ پس قطعا یکی از زیباترین شهرهای آسیا محسوب می‌شود.


شهر بانکوک تایلند

بانکوک، کلان‌شهر شلوغ و پر از جمعیت اما بسیار دیدنی و متمدن کشور تایلند است. با وجود توسعه بی‌وقفه و شتابان پایتخت که آن را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کند، هنوز هم می‌توان گرمای صمیمانه‌ی فرهنگ، احترام به سنت‌های دیرینه و باورهای شهروندان را در آن حس کرد. جالب است بدانید تور بانکوک تایلند در دسته پرطرفدارترین شهرهای توریستی جهان نیز شناخته شده است. تجربه‌ی زندگی روزمره بانکوک، حتی برای مدت کوتاهی، شما را با منحصر به فرد بودن پایتخت تایلند آشنا می‌کند. بانکوک در زبان تایلندی "کرو نگ تپ مها ناخون" (شهر فرشتگان) نامیده می‌شود. در بخش مرکزی این کشور، و در80 کیلومتری جنوب پایتخت قدیم، یعنی آیوتتایا واقع شده است که می‌توانید شهر فرشتگان را کشف کرده و خود را به دل یکی از زیباترین شهرهای آسیا ببرید.


نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی برخی از زیباترین شهرهای آسیا پرداختیم که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. این مطلب به معرفی شش شهر از زیباترین شهرهای آسیا پرداخت و به طور خلاصه ویژگی‌های هر کدام را بیان کرد. شهرهای معرفی شده از نظر ظاهری، فرهنگی و تجربیات ارائه شده به گردشگران بسیار متنوع هستند و هر کدام از این شهرها جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود را دارند، از جمله سواحل، بناهای تاریخی، بازارها و طبیعت که ویژگی خاص هر شهری است.

تمام این شهرها مقاصد گردشگری محبوب در آسیا هستند و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان هستند. انتخاب زیباترین شهر آسیا امری سلیقه‌ای است، اما بدون شک شهرهای معرفی شده در این مطلب جزو زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای قاره آسیا هستند و هر کدام می‌توانند مقصدی ایده‌آل برای سفر باشند.