tel
021 - 1747 |

راهنمای سفر به بنتوتا

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی فر


ساحل-بنتوتا-سریلانکا

با توجه به اینکه امروزه کشور سریلانکا به یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی جذاب برای مسافران ایرانی تبدیل شده است، برخورداری از راهنمای سفر به بنتوتا سریلانکا می‌تواند به تجربه بهتر افراد از این سفر کمک کند. کشور سریلانکا به دلیل جاذبه‌های گردشگری، طبیعت بی‌نظیر و تفریحات مختلفی که برای مسافران دارد، از جمله گزینه‌های محبوبی بوده که به سپری کردن یک تعطیلات ایده‌آل کمک می‌کند. در نتیجه لازم است با فاکتورهای مختلفی در رابطه با شرایط سفر به این کشور، زمان مناسب مسافرت به سریلانکا و شهر ساحلی بنتوتا، جاهای دیدنی بنتوتا و تور سفر به این مقصد آشنایی پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اطلاع از این دسته از فاکتورهای مسافرتی، می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش قبل از برنامه ریزی مسافرتی باشد. در نتیجه اگر شما هم در پی راهنمای سفر به بنتوتا سریلانکا هستید، می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری نسبت به این مقصد پرتقاضا پیدا کنید.


بنتوتا کجاست؟

بنتوتا همانطور که گفته شد، یکی از شهرهای ساحلی در سریلانکا است که دو شهر بزرگ گال و کلمبو در اطراف آن قرار دارند. از جمله فاکتورهایی که در معرفی این شهر زیبا موثر واقع شده، جایگاه ویژه و قدمت تاریخی آن است که همین پارامتر، عاملی برای تعریف جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متنوع در زمینه تاریخی بوده است. در ادامه بیشتر به جاهای دیدنی، جاذبه‌های تاریخی و تفریحات مختلفی که در این شهر ساحلی وجود دارند، توضیح خواهیم داد.


بهترین زمان سفر به بنتوتا

قطعا انتخاب یک بازه زمانی مناسب برای سفر، می‌تواند از جمله فاکتورهای موثر در تجربه بهتر شما باشد. این موضوع در رابطه با کشورها و مناطقی چون بنتوتا که از جغرافیای ویژه‌ای برخوردارند، به طور پررنگ‌تری در راهنمای سفر موثر واقع می‌شود. عموما بهترین بازه زمانی‌ که می‌توان برای سفر به بنتوتا تعریف کرد، بازه زمانی مهر تا فروردین است. به همین دلیل تورهای زمستانی و نوروزی بنتوتا با تقاضای بالایی مواجه می‌شوند.


دیدنی‌های بنتوتا

با وجود کوچک بودن شهر بنتوتا و جمعیت به نسبت کمی که دارد، از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی برخوردار است. محبوب‌ترین این جاذبه‌ها شامل مواردی هستند که در ادامه مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده‌اند: 

 1. ساحل بنتوتا (Bentota Beach) 

با توجه به اینکه بنتوتا یک شهر ساحلی است، بالطبع بخشی از جاذبه‌ها و تفریحات آن، به این حوزه اختصاص داده می‌شود. شهر بنتوتا سریلانکا به واسطه سواحل تمیزی که دارد و تفریحات هیجان‌انگیزی که برای بازدیدکنندگان لحاظ کرده، به تجربه یک سفر متفاوت و زیبا کمک کند. ساحل بنتوتا که در امتداد اقیانوس هند قرار دارد، منظره‌ای فوق‌العاده از ماسه‌های خوشرنگ طلایی و درختان نخل را به چشمان شما هدیه می‌دهد. سواحلی که در بنتوتا قرار دارند، از فاکتورهای متنوعی برای تفریح برخوردار هستند. به طوری که در صورت بازدید از این سواحل، می‌توانید از تفریحاتی که در ادامه مطرح شده لذت ببرید:

 •اسکی روی آب 

•قایق سواری

 •ماهیگیری در آب‌های عمیق

 •موج‌سواری


معبد-گاله-پاتا

 2. معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare Temple) 

همانطور که گفته شد، شهر بنتوتا سریلانکا، از تاریخچه قوی‌ای برخوردار بوده و به لحاظ قدمت تاریخی، در میان مناطق حائز اهمیت در گذشته قرار می‌گرفته است‌. از این رو بخش مهمی از آثار و جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا، در معابد آن خلاصه می‌شود. در این شهر زیبا، حدود پنج معبد باستانی وجود دارد که باید گفت معبد گاله پاتا ویهارا مهم‌ترین آن‌ها بوده. این معبد تحت تاثیر آئین بودایی در این کشور بنا شده که به لحاظ معماری و تمهیدات هنری ویژه‌ای که دارد، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. البته باید افزود که معابد دیگر چون معبد کاند ویهاری هم در میان جاذبه‌های تاریخی و مهم بنتوتا مورد بحث قرار می‌گیرد. 


رودخانه بنتوتا

 3. رودخانه بنتوتا (Madu River)

 بنتوتا به عنوان یکی از شهرهای سریلانکا، از طبیعتی فوق‌العاده‌ برخوردار است که می‌توان آن را در رودخانه بنتوتا دنبال کرد. با توجه به اینکه در این رودخانه، بیش از ده‌ها گونه پرنده زندگی می‌کنند، از آن به عنوان بهشت پرندگان یاد می‌شود. سفر به بنتوتا سریلانکا در زمان مناسب، می‌تواند به شما در بازدید از فستیوال قایق‌ها کمک کند. به طور کلی باید گفت این رودخانه زیبا برای علاقه‌مندان به طبیعت، به یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری تبدیل خواهد شد. 


قلعه هلندی سریلانکا

 4. قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)

 از دیگر آثار تاریخی‌ای که در راهنمای سفر به بنتوتا سریلانکا می‌توان مورد بحث قرار داد، قلعه هلندی گال است. معماری و ساخت این بنا به قرون وسطی باز می‌گردد که به سبب اهمیت ویژه تاریخی آن، در میان آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. از طرفی برگذاری سالانه جشنواره‌‌های هنری و ادبی مشهور در این قلعه، سبب شده تا محبوبیت و شهرت آن به مراتب افزایش پیدا کند. از این رو در صورتی که بازدید از این دسته از جاذبه‌های تاریخی شهر بنتوتا سریلانکا می‌تواند برای شما جذاب باشید، توصیه می‌کنیم حتما آن را در لیست دیدنی‌های بنتوتا قرار دهید. 


پرورشگاه لاک پشت سریلانکا

 5. پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery)

 همانطور که می‌دانید شهر بنتوتا سریلانکا، از طبیعت و حیات وحش فوق‌العاده‌ بکر و زیبایی برخوردار است. از این رو یکی از عوامل جلب توجه مسافران به این مقصد مسافرتی، همین جاذبه‌‌های طبیعی هستند‌. پرورشگاه لاک پشت کوسگودا هم در میان این دسته از جاذبه‌ها قرار می‌گیرد. این پرورشگاه با هدف نگهداری و جلوگیری از انقراض چند گونه‌ در خطر لاک‌پشت‌های دریایی ساخته شده و می‌تواند به تجربه‌ای متفاوت از سفر به سریلانکا کمک کند‌. اگر شما هم به حیوانات علاقه دارید، حتما باید این جاذبه را در لیست بازدیدی‌های خود تعریف کنید.


سخن آخر

به طور کلی با در نظر داشتن تمامی آنچه که تا کنون نسبت به بنتوتا و جاهای دیدنی ویژه آن گفته شد، در صورتی که شما هم قصد سفر به این شهر زیبا در سریلانکا را دارید، می‌توانید تور مسافرتی به آن را تهیه کنید. تنوع تفریحات و دیدنی‌های بنتوتا، سبب تجربه بهتر شما از سفر به این کشور خواهد شد. از طرفی هم باید افزود که طبیعت زیبا و شرایط آب‌وهوایی ویژه این مقصد در ماه‌های پیش رو، می‌تواند عاملی برای تجربه یکی از بهترین سفر‌های شما باشد. در نتیجه اگر قصد دارید در طول عید و یا پیش از آن، سفر به سریلانکا را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم تور بنتوتا را در این بازه‌هاس زمانی از دست ندهید.