tel
021 - 1747 |

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

قلعه آلانیا

قبل از توضیح درباره جاذبه‌های گردشگری آلانیا می‌خواهیم در ابتدا یک توضیح کلی درباره این شهر به شما عزیزان بدهیم. از لحاظ موقعیت مکانی آلانیا در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد به طوریکه حتی اگر شما در هتل های آلانیا هم اقامت دارید می‌توانید از طریق تورهای یکروزه از شهر آنتالیا، جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید آن دیدن کنید. اما شاید سوال برایتان پیش آید که تفاوت بین این دو شهر چیست؟ در جواب باید بگوییم که قیمت تورهای آلانیا به دلیل ناشناخته بودن آن نسبت به تورهای آنتالیا مقرون به صرفه‌تر بوده و برای مسافرانی که به دنبال سفری ارزان قیمت می‌باشند خرید تور‌های آلانیا بهترین گزینه خواهد بود. بعد از بررسی قیمت پکیج تورهای آلانیا نوبت می‌رسد به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی که در ادامه به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

هتل‌های لوکس آلانیا

معمولا بیشتر هزینه خرید تور این مقصد صرف هزینه رزرو هتل های آلانیا، خرید بلیط هواپیما و ترانسفر فرودگاهی است. در واقع یکی از اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر اقامتگاه های 5 ستاره همراه با سرویس خدمات 24 ساعته آن‌ها است. به عنوان مثال اغلب دارای پارک آبی، استخر روباز، ساحل اختصاصی و سرویس غذای 24 ساعته به صورت بوفه باز هستند. این نوع امکانات شرایط گردش و تفریح مسافران را در تمام طول اقامتشان در هتل را مهیا می‌سازد. مسافران می‌توانند در تمام ساعات روز از این نوع امکانات به صورت نامحدود و رایگان استفاده کنند. البته برای استفاده از برخی امکانات و خدمات مانند بخش اسپا، ماساژ و رستوران‌های آلاکارت با پرداخت هزینه جداگانه قابل استفاده می‌باشند. برای آشنایی بیشتر به مطلب بهترین هتل های آلانیا مراجعه فرمایید.

پارک آبی‌های آلانیا

همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم بیشتر هتل‌های آلانیا در کنار استخر و ساحل اختصاصی پارک آبی و سرسره‌های آبی هیجان انگیز نیز دارند. اما علاوه بر پارک آبی‌های داخل هتل‌ها که تعداد سرسره هایشان محدود است یک پارک آبی بزرگ در 30 کیلومتری آلانیا در منطقه OKUDZALAR با بیش از 30 سرسره آبی قرار دارد. علاقمندان به تفریحات آبی می توانند از طریق تاکسی‌های هتل به این پارک آبی رفته و با پرداخت یک مبلغ اولیه به عنوان ورودی از تمامی تفریحات آبی آن به صورت نا محدود استفاده کنند. برای کسانیکه فرزند کوچک دارند بخش سرسره های آبی مخصوص کودکان و استخر کوچک نیز طراحی شده است.

غواصی در آلانیا

غواصی در آلانیا

بی‌شک یکی از بهترین تفریحات در شهرهای ساحلی به ویژه آلانیا، ورزش‌های آبی و غواصی در دریای زیبای مدیترانه است. برای استفاده از آن‌ها شما می‌توانید از ساحل اختصاصی هتل محل اقامتتان استفاده کنید و یا در سواحل تفریحی سطح شهر، مانند کلئوپاترا با پرداخت مبلغ اندکی در دریای زلال آلانیا غواصی کرده و با دنیای زیر آب را از نزدیک تماشا کنید. در کنار غواصی سایر ورزش‌های آبی مانند جت اسکی و پاراسل نیز برای علاقمندان قابل استفاده می‌باشد. برای اطلاع از قیمت تقریبی ورزش‌های آبی در آلانیا می‌توانید با همکاران ما در آژانس آمیتیس تراول در ارتباط باشید.

خیابان اصلی

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی هر شهر ساحلی می‌تواند خیابان گردی و کافه گردی در خیابان‌های آن باشد. در خیابان اصلی شهر آلانیا که نام آن آلانیا استریت (ALANYA STREET) است رستوران، کافه‌ها و مغازه‌های فراوانی قرار دارند که تقریبا تمامی آن‌ها در تمام طول شب باز بوده و گردشگران می‌توانند تا هر ساعتی از شب به دلخواه در این خیابان پیاده روی کنند و یا برای صرف نوشیدنی و غذا به کافه ها و رستوران های دنج این خیابان بروند.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا در آلانیا

بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا به گونه‌ای سفر به تاریخ و گذشته این شهر است. این موزه در سال 1967 ساخته شده و در آن آثاری از دوره‌ی یونان باستان، روم و بیزانس جمع آوری شده است. یکی از مهم‌ترین آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود، مجسمه‌ای از هرکول با ارتفاع 52 متر است که مربوط به قرن 2 میلادی بوده و از جنس برنز می‌باشد. این موزه در حال حاضر در دو بخش قوم نگاری و باستان شناسی اماده بازدید است.همانطور که می‌دانید آلانیا به دریای نیلگون و سواحل شنی سفید در ترکیه معروف است. همانطور که در ابتدای مطلب نیز توضیح دادیم هتل‌های 5 ستاره آلانیا همگی دارای ساحل اختصاصی هستند اما علاوه بر آن در داخل شهر نیز سواحل تفریحی زیادی مانند ساحل کلئوپاترا برای ورزش‌های آبی و آب تنی وجود دارد. نام دیگر این ساحل داملاتاش است که عموما مردم محلی آلانیا آن را به این نام می‌شناسند.

موزه باستان شناسی آلانیا

بازدید از موزه باستان شناسی آلانیا به گونه‌ای سفر به تاریخ و گذشته این شهر است. این موزه در سال 1967 ساخته شده و در آن آثاری از دوره‌ی یونان باستان، روم و بیزانس جمع آوری شده است. یکی از مهم‌ترین آثاری که در این موزه نگهداری می‌شود، مجسمه‌ای از هرکول با ارتفاع 52 متر است که مربوط به قرن 2 میلادی بوده و از جنس برنز می‌باشد. این موزه در حال حاضر در دو بخش قوم نگاری و باستان شناسی اماده بازدید است.

موزه آتاترک آلانیا

موزه آتاتورک در آلانیا

آخرین جاذبه دیدنی که قصد داریم در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس به شما عزیزان معرفی کنیم، موزه آتاترک است. این موزه در واقع مکان زندگی مصطفی آتاتورک بزرگ در شهر آلانیا بوده است که امروزه به عنوان موزه تاریخی به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی آلانیا میزبان گردشگران این شهر می‌باشد. در طبقه اول این موزه وسایل شخصی آتاترک و در طبقه دوم لوازم خانه مبلمان تخت و اتاق‌های مختلف نشیمن، اتاق مهمان و اتاق مطالعه قابل بازدید می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تورهای آلانیا به این شهر سفر کردید حتما در برنامه سفرتان از این موزه نیز دیدن کنید.

قلعه آلانیا

جاذبه‌های گردشگری آلانیا به گونه‌ای است که هر مسافری با هر سبک و سلیقه‌ای می‌تواند این شهر را برای تعطیلات خود انتخاب کنند. از ورزش‌های آبی گرفته تا مراکز خرید و اماکن تاریخی همگی از جمله جاذبه‌های توریستی شهر آلانیا هستند. مهم‌ترین مکان تاریخی این شهر که به عنوان نماد آن نیز شناخته شده است قلعه سرخ در کنار اسکله اصلی است. این قلعه از روی کوه ساخته شده و دیوار‌های آن تا نزدیک ساحل و اسکله اصلی ادامه دارد. اما علاوه بر آن آلانیا جاذبه‌های تاریخی دیگری نیز دارد که در ادامه مطلب بهترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ممنون از توجه شما