tel
021 - 1747 |

برترین پارک آبی‌ها در دنیا

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

تایفون لاگون

در این مطلب هیجان انگیز‌ترین پارک آبی های دنیا را برای علاقمندان به تفریحات آبی و آدرنالین بالا به شما عزیزان معرفی کردیم پس با ما همراه باشید.

مقدمه

از اوایل دهه 1940 میلادی تا به امروزه پارک آبی‌های زیادی در سراسر دنیا راه اندازی شده که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند. اما در بین این پارک‌های آبی بعضی از آن‌ها تفریحات هیجان انگیز متفاوتی را نسبت به بقیه ارائه می‌دهند که همین امر سبب تمایز آن‌ها در مقایسه با سایر پارک آبی‌ها شده است. به عنوان مثال کشور‌های اروپایی و آمریکایی همانطور که برترین امکانات دنیا را دارا می‌باشند در نتیجه به دنبال آن برترین پارک آبی‌های دنیا را نیز در خود جا داده‌اند. به عنوان مثال پارک آبی آکواتیکا (aquatica) در ایالت فلوریدای آمریکا و یا پارک آبی تروپیکال آیلند در آلمان از جمله پارک آبی‌های معروف جهان هستند که پیشنهاد می‌کنم در هنگام سفر به این کشور‌ها حتما به آنجا نیز بروید.

پارک آبی آتلانتیس آکواونچو در دبی (atlantis aquaventure)

آتلانتیس دبی

این پارک آبی که در هتل مجلل آتلانتیس دبی قرار دارد در مساحتی به وسعت 17 هکتار ساخته شده و از جمله پارک آبی‌های بزرگ خاورمیانه است. در این پارک آبی انواع تفریحات آبی هیجان انگیز مثل سرسره‌های آبی، چندین استخر موج و ترن هوایی ویژه بزرگسالان طراحی شده و بدون هیچ محدودیتی شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین در این پارک آبی بخش مخصوص بازی کودکان نیز قرار دارد که در آن استخر و سرسره‌های متناسب با کودکان طراحی شده است. همچنین در این پارک آبی یک ساحل اختصاصی به وسعت 700 متر برای علاقمندان به استراحت و آفتاب گرفتن وجود دارد.

پارک آبی آکواتیکا (aquatica) در اورلاندو فلوریدا

آکواتیکا اورلاندو

از آنجایی که فلوریدا پایتخت تم پارک (پاک‌های موضوعی) در جهان است در نتیجه پارک آبی‌های هیجان انگیز با امکانات رفاهی زیادی نیز در آن قرار دارند. آکواتیکا یکی از بهترین پارک آبی‌های فلوریدا است که یکی از تفریحات هیجان انگیز آن که سبب تفاوتش نسبت به سایر پارک آبی‌های دنیا شده است، شیرجه زدن در آکواریوم دلفین‌ها و شنا کردن در میان آن‌ها است. همچنین در این پارک یکی از بزرگترین سواحل شنی دست ساز در دنیا طراحی شده است. اما از دیگر ویژگی‌های این پارک آبی آکواتیکا وجود 60000 گونه گیاهی است که برای علاقمندان به طبیعت و ورزش‌های آبی مناسب می‌باشد. این پارک آبی نیز مانند سایر پارک آبی‌های دنیا دارای سرسره‌های متنوع، روخانه تنبل، استخر موج و سایر امکانات رفاهی و تفریحی می‌باشد.

پارک آبی چایم لانگ چین (chimelong)

چایم لانگ

منطقه چایم لانگ که یکی از مناطق توریستی در کشور چین است دارای امکانات رفاهی زیادی مانند شهربازی، انواع هتل و رستوران، سافاری و پارک آبی نیز می‌باشد. پارک آبی چایم لانگ چین یکی از بزرگترین پارک آبی‌های آسیا است که به دلیل قرار گرفتن در این منطقه توریستی و تفریحات آبی هیجان انگیزش روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد. این پارک آبی با طراحی منطقه‌ای به نام پلاز که مخصوص بازی کودکان است، این محیط را برای تفریح کودکان نیز مناسب کرده و از طرفی هم با وجود جاذبه‌های هیجان انگیزی از قبیل قلعه باران، سرسره‌های هیجان انگیز، استخر موج و رودخانه تنبل برای بزگسالان، فضای مناسبی را برای تفریحات خانوادگی مهیا کرده است.

پارک آبی تروپیکال آیلند آلمان (tropical islands)

تروپیکال آلمان

بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده دنیا! این پارک آبی که درسال 2004 در نزدیکی شهر برلین ساخته شده است به دلیل داشتن امکانات متنوع و مختلف رفاهی برای بازدید کنندگان عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی دنیا را به خود گرفته است. در تروپیکال بخش‌های متفاوتی نسبت به سایر پارک‌های آبی دنیا طراحی شده است که از انواع این بخش‌ها می‌توانیم به روستای استوایی، جنگل بارانی، آبشار‌های زیبا، سواحل شنی سفید و نخلستان‌ها اشاره نمود که در کنار انواع سرسره‌های آبی و برنامه های تفریحی هیجان انگیز سبب تمایز آن نسبت به سایر پارک آبی‌های سرپوشیده جهان شده است.

پارک آبی تایفون لاگون دیزنی (typhon lagon)

تایفون لاگون

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم ایالت فلوریدای آمریکا مهد پارک‌های موضوعی است که پارک آبی تایفون لاگون دیزنی نیز یکی دیگر از این پارک‌های موضوعی معروف در این ایالت است. این پارک آبی با محوریت شخصیت‌های اصلی دیزنی در سال 1989 ساخته شده و تا سال 2016 به دلیل بازدید بیش از 2 میلیون نفر لقب پربازدید‌ترین پارک آبی جهان را به خود گرفته است. تایفون لاگون که بخشی از دنیای دیزنی است دارای بخش‌های مختلف تفریحی مانند کوه می‌دی، نهر متروک، دریاچه تایفون، باب سنگ کوسه و از همه مهم‌تر خلیج مخفی‌گاه است.

پارک آبی وایلد وادی (wild wadi waterpark)

وایلد وادی

از آنجایی که دبی یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور امارات متحده عربی است دارای مراکز تفریحی و پارک آبی‌های هیجان انگیزی نیز می‌باشد. پارک آبی وایلد وادی یکی از پیشرفته‌ترین پارک آبی‌های دنیا است که در خیابان جمیرا و در بین برج العرب و هتل جمیرا قرار دارد. در این پارک آبی هر تفریح آبی که فکرش را بکنید از سرسره آبی با 32 متر ارتفاع گرفته تا محیط بازی مخصوص کودکان و انواع رستوران و تفریحات آبی در این پارک آبی قرار دارد. اگر علاقمند به تجربه لذت و هیجان در این پارک آبی بزرگ هستید می‌توانید به بخش تور‌های دبی در مراجعه نموده و با خرید تور دبی از این پارک آبی زیبا بازدید کنید.

پارک آبی ساحلی در فورتالزا برزیل (fortaleza)

فروتالیزا برزیل

پارک آبی به سبک کودکان! این پارک آبی، مناسب افرادی است که با خانواده به برزیل سفر می‌کنند زیرا در این پارک آبی بخش‌های ویژه‌ای برای کودکان طراحی شده تا آنها نیز بتوانند لحظاتی شاد و هیجان انگیز را تجربه کنند. اما این پارک علاوه بر کودکان سرسره‌های آبی ویژه و هیجان انگیزی نیز برای بزرگسالان در خود جای داده است. به عنوان مثال یکی از هیجان انگیز‌ترین سرسره‌ها به ارتفاع 41 متر و با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت است که در سال 1989 عنوان بلند‌ترین سرسره جهان را نیز از آن خود کرده است.

پارک آبی سان وی لاگون در مالزی (sunway lagon)

سان وی لاگون

پارک آبی سان وی لاگون که در شهر کوالالامپور کشور مالزی قرار دارد برای هر رده سنی، تفریحات مهیجی طراحی کرده تا همه بازدید کنندگان بتوانند لحظات شادی را در آن سپری کنند. در سان وی لاگون کودکان نیز می‌توانند از بازی‌هایی همچون ترن هوایی جیغ، پل معلق، زمین بازی و رود خروشان استفاده نموده و لذت ببرند. همچنین برای بزرگسالان نیز تفریحات مهیجی مانند پارک وحشت وجود دارد که اگر به دنبال وحشت و هیجان هستید حتما از آن غافل نشوید. از دیگر امکانات تفریحی پارک آبی سان وی لاگون می‌توانیم به کارتینگ، قایق‌رانی، پینت بال، بانجی جامپینگ، سرسره‌های هیجان انگیز، سینما 5بعدی و پرتاب تیرکمان اشاره نمود.