tel
021 - 1747 |

بهترین جاذبه‌های بالی در سال 2022

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

جزیره بالی

جزیره بالی، متنوع‌ترین تفریحات و جاذبه‌های دیدنی کشور اندونزی را در خود جای داده است که در این مطلب با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

مقدمه

جزیره بالی یکی از هزاران جرزیره کشور اندونزی در جنوب شرقی آسیا است که به "سرزمین جزیره‌ها" نیز معروف است. در واقع اندونزی تنها کشوری است که که بیش از هزار جزیره بزرگ و کوچک را در خود جای داده. اما در میان این هزاران جزیره فقط تعداد محدودی از آن‌ها برای گردشگری مناسب است و در سایر آن‌ها افراد بومی اندونزی زندگی می‌کنند. یکی از این جزایر توریستی، بالی است که طرفداران زیادی نیز از سراسر دنیا دارد. آب و هوای مطلوب، سواحل بکر، معابد بودایی، جنگل‌های استوایی و تفریحات آبی هیجان انگیز همگی باعث شده تا این جزیره به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شود. در کنار تفریحات داخل آن، جزایر اطراف بالی نیز به عنوان جاذبه‌های دیدنی این مقصد گردشگری به شمار می‌رود که اکثر گردشگران در تورهای یکروزه از آن‌ها نیز دیدن می‌کنند.جاذبه های گردشگری و تفریحات بالی به گونه‌ای است که شما می‌توانید با توجه علایق خود هر یک را انتخاب کنید و سفر دلپذیری را تجربه کنید. نکته‌ای که حتما باید قبل از سفر به بالی به آن توجه کنید برنامه ریزی برای تمام روز‌های اقامتتان در جزیره بالی است. در واقع شما با برنامه ریزی برای تفریحات در وقتتان صرفه جویی کرده و بیشترین لذت را در طول سفر به بالی خواهید داشت. آژانس هواپیمایی آمیتیس برای رضایت بیشتر مسافران در هنگام خرید تور جزیره بالی، همه تفریحات و جاذبه های دیدنی را به مشتریان خود توضیح داده و با یک راهنمای فارسی زبان در تمام طول سفر همراه مسافران خود خواهد بود. در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس قصد داریم تا بهترین نقاط گردشگری جزیره بالی در کشور اندونزی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در هنگام رزرو تور جزیره بالی بتوانید بهترین تفریحات را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید:

معبد بساکی (BESAKIH TEMPLE)

معبد بساکی بالی

در ابتدا معبد بساکی که مهم‌ترین جاذبه گردشگری در تورهای بالی است را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که بسیاری از گردشگران، بالی را با این معبد می‌شناسند. قدمت معبد بساکی به قرن 10 میلادی بر می‌گردد که توسط یک فرد هندی ساخته شده و امروزه نیز محل عبادت هندو‌ها است و یکی از اماکن مقدس در این جزیره است. اما شاید شما هم نام این معبد را به نام "پورا بساکی" شنیده باشید درباره نام آن باید بگوییم که مردم بالی به معابد، "پورا" می‌گویند و به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران آن را به نام پورا بساکی یعنی معبد بساکی می‌شناسند. به طور کلی معابد بالی از سه بخش مختلف تشکیل شده‌اند. بخش خارجی حیاط و باغ است که به آن "نیستا ماندلا" می‌گویند. قسمت بعدی بخش میانی است که به عنوان بخش خدماتی، آشپزخانه و محل ملاقات‌ها است که به آن "اوتا ماندلا" می‌گویند. بخش آخر که بخش اصلی معابد بالی است، مقدس‌ترین مکان در معابد است که در معبد بساکی از 18 عبادتگاه مختلف تشکیل شده است.

شالیزار‌های پلکانی تگالالنگ (TEGALLALANG)

شالیزار‌های بالی

دومین جاذبه دیدنی که می‌خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم یکی دیگر از نقاط گردشگری این جزیره است که مانند معبد پورا بساکی به عنوان نماد بالی شناخته می‌شود و بسیاری از ما تصاویر زیادی از آن را دیده‌ایم. اگر دنبال مناظر زیبا برای عکاسی هستید پیشنهاد ما به شما، مزارع و شالیزارهای پلکانی تگالالنگ است. این شالیزار‌های برنج در سراشیبی کوه ساخته شده‌اند و به سمت دره منتهی می‌شوند که باعث ایجاد مناظر محصور کننده‌ای برای علاقمندان به طبیعت و عکاسی شده است. یکی دیگر از جذابیت‌های آن سیستم آبیاری منحصر بفرد در این شالیزار‌ها است که به آن سیستم آبیاری تعاونی بالی گفته می‌شود. توجه داشته باشید، در نقاط مختلف روستا‌های بالی قطعا شالیزارهای پلکانی زیادی می‌بینید اما هیچکدام به اندازه تگالالنگ زیبا نخواهند بود.

پارک آبی واتر بوم (WATERBOOM)

پارک آبی بالی

از نقاط دیدنی بالی که بگذریم نوبت به تفریحات و ورزش‌های آبی، برای علاقمندان به هیجان می‌رسد. پارک آبی "واتر بوم" آنقدر بزرگ و هیجان انگیز است که شما می‌توانید در هنگام برنامه ریزی برای سفر به بالی یک روز کامل را برای رفتن به این پارک آبی اختصاص دهید. تفریحات و امکانات این پارک آبی به گونه‌ای است که هر رده سنی می‌تواند از تفریحات متناسب با علایق خود لذت ببرد به عنوان مثال برای گردشگرانی که فرزند کوچک دارند، بخش مخصوص کودکان و سرسره‌های آبی آن‌ها را دارد. و یا کسانی که به موج سواری علاقمند هستند می‌توانند از تفریح مهیج موج سواری که به صورت مصنوعی ساخته شده لذت ببرند. بعد از تجربه هیجان در سرسره‌های آبی پارک آبی واتر بوم، و در پایان روز می‌توانند برای صرف ناهار به رستوران و فودکورت این مجموعه بروند . نام سرسره‌های پارک آبی واتر بوم بالی:

• سرسره پایپ لاین

• سرسره مارپیتون

• سرسره افعی‌های سبز

• سرسره تند و درنده

• سرسره‌های فانتستیک

• سرسره‌های توئین ریسز

• سرسره بوآ

• سرسره سوپربل

• سرسره کلیماکس

• سرسره پیج دوبله

سافاری و بازدید از پارک حیوانات بالی (SAFARI)

سافاری در بالی

در پارک حیوانات بالی بیش از 400 گونه حیوانی از نقاط مختلف جهان از جمله آفریقا، هندوستان و... در مساحتی بالغ بر 400 هزار متر مربع نگهداری می‌شوند. تورهای سافاری در پارک حیوانات به این ترتیب است که شما با یک خودروی مخصوص به حیات وحش این حیوانات رفته و همه انها را از نزدیک تماشا می‌کنید. در واقع سافاری در بالی برای همه گردشگرانی که با تورهای ویژه بالی به این جزیره سفر کرده‌‌اند، این امکان را فراهم می‌کند تا در محیطی امن همه حیوانات وحشی را از نزدیک تماشا کنند.

رفتینگ در رودخانه (AUYUNG)

رفتینگ در بالی

تجربه هیجان و قایق سواری در رودخانه‌های خروشان بالی! آخرین تفریح هیجان انگیزی که قصد داریم در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس به شما عزیزان معرفی کنیم، رفتینگ در رودخانه آیونگ (AUYUNG) است که برای علاقمندان به ماجراجویی و هیجان یکی از بهترین تفریحات این جزیره خواهد بود. در تورهای رفتینگ شما از قسمت مرکزی رودخانه بالی، آبشار‌های بالی، استخر‌های طبیعی و مناظر بی نظیر جنگل‌های بکر این جزیره عبور کرده و در رودخانه خروشان در میان موج‌ها قایق سواری خواهید کرد.

کلام آخر

و در کلام پایانی می‌خواهیم به شما عزیزان تورهای لحظه آخری بالی و یا اصطلاحا "چارتری" بالی را به شما عزیزان معرفی کنیم. این تورها برای گردشگرانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند بهترین پیشنهاد است. برای خرید تورهای مقرون به صرفه بالی تنها کافیست به سایت آمیتیس تراول مراجعه کرده و در بخش تورهای آمیتس وارد بخش اندونزی شوید و یا به صورت تلفنی با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آمیتیس تراول تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید از آنجایی که اخذ ویزای کشور اندونزی تقریبا یک هفته به طول می‌انجامد در نتیجه شما حداکثر یک هفته قبل از شروع سفر می‌بایست تور موردنظرتان را خریداری کرده و از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل فرمایید.