tel
021 - 1747 |

بهترین شهرهای توریستی مالزی

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


شهر-کوالالامپور-مالزی

شهرهای توریستی مالزی به سبب اماکن گردشگری‌ متنوع در کنار تفریحات و مراکز خریدی که دارند، به یکی از پرتقاضاترین‌ها در میان تورهای مسافرتی تبدیل شده‌اند. بهترین شهرهای توریستی مالزی که اغلب ایرانیان به آن‌ها علاقمند هستند، شامل شهرهایی چون کوالالامپور که پایتخت مالزی است، جزیره لنکاوی، جزیره پنانگ، شهر آفاموسا، ملاکا، تامان نگارا، گنتینگ هایلند و پوتراجایا می‌شود که هر کدام به نوبه خود، اماکن دیدنی‌ به خصوصی را در خود جای داده‌اند. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با هر یک از این شهرهای توریستی مالزی، به طور مختصر آشنا کنیم.


کوالالامپور (KUALA LUMPUR)

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی بوده که به عنوان اصلی‌ترین مقصد مسافرتی برای توریست‌‎های ایرانی و خارجی عمل می‌کند‌. طبیعتا پایتخت بودن کوالالامپور سبب شده تا به نسبت دیگر شهرها از امکانات تفریحی و گردشگری بیشتری برخوردار باشد. کوالالامپور از جمله بهترین شهرهای توریستی مالزی است که در میان آسمان خراش‌ها و برج‌های مدرنی که دارد، بافت سنتی خود را حفظ نموده و معابد تاریخی متنوعی را در خود جای داده است. وجود این معابد باعث شده تا از کوالالامپور به عنوان مقصد اصلی گردشگری در میان شهرهای دیدنی مالزی یاد شود. معبد باتوکیو (BATUCAVE) کوالالامپور، معبد چین سویی کیو، معبد تین هو، معبد سری ماهاماریامان، معبد سین زی سی یا، معبد کوان تی، معبد ماها ویهارا و دیگر معابد، نمونه‌هایی از اماکن گردشگری‌ هستند که در تور مالزی می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید. به علاوه باید افزود که در کوالالامپور مراکز خرید متنوع و مدرنی وجود دارد که در کنار واحدهای تجاری مختلف، امکانات تفریحی و سرگرمی متنوعی را در خود جای داده‌‌اند. از این رو امکان خرید از معتبر ترین برندها و نیز برخورداری از خدمات تفریحی مختلف، در این شهر برای افراد حاصل خواهد شد.


جزیره لنکاوی (LANGKAWI)


جزیره-لنکاوی-مالزی

 از جمله زیباترین شهرهای مالزی، می‌توان به لنکاوی اشاره کرد که از 99 جزیره تشکیل شده و جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. در حقیقت لنکاوی یک مجموعه از جزیره‌هایی با طبیعت زیبا است. از جمله جاذبه‌های گردشگری‌ که در سفر به لنکاوی مالزی می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید شامل معبد ماهسوری، میدان عقاب، گالری پردانا، آکواریوم، روستای ایر هانگات، پارک کلیم، گونانگ رایا، پنتای سنانگ، ساحل تانجانگ، پارک تکنولوژی ماردی، پل هوایی لنکاوی، آبشار دوریان پرانگین، بهشت پرندگان و مواردی از این دست می‌شود. در حالت کلی گردش در جزیره لنکاوی می‌تواند تجربه متفاوتی را برای سفر شما به همراه آورد.


جزیره پنانگ (PENANG)


جزیره-پنانگ-مالزی

جزیره پنانگ از مشهورترین تفریگاه‌های اقامتی‌ است که در سفر به مالزی می‌توانید در برنامه خود قرار دهید. این جزیره از پیشینه تاریخی غنی‌ برخوردار بوده که به دنبال آن جاذبه‌های تاریخی متنوعی را در خود جای داده است. جلوه‌های زیبایی که در این مکان به سبب اماکن تاریخی و طبیعی به وجود آمده، گزینه‌های قابل بازدید را برای شما بیشتر خواهد کرد. در صورتی که جزیره پنانگ را به عنوان مقصد سفر خود در تور‌های ترکیبی مالزی انتخاب نموده‌اید، می‌توانید از جاذبه‌هایی چون پل پنانگ، باغ‌های گیاهان دارویی، موزه اسباب بازی، باشگاه گلف و گردش بوکیت جامبول، معبد خوکونگسی، شهرک چینی، تپه پنانگ و قلعه کورن والس دیدن کنید. از طرفی هم باید افزود که جزیره پنانگ به سبب خوراکی‌های خوشمزه‌ای که دارد، معرفی و شناخته می‌شود. در نتیجه گردشگران می‌توانند از رستوران‌ها و کافه‌های به اصطلاح "خیابانی" غذا و خوراکی‌های خوشمزه خریداری کنند.


شهر آفاموسا (AFAMOSA)


شهر-آفاموسا-مالزی

شهر "آفاموسا" نمونه دیگری از بهترین‌های مالزی است که یک شهرک تفریحی با انواع اماکن تفریحی و گردشگری است. به همین دلیل عموما مسافران برای تفریح، سرگرمی و هیجان، این شهر را به عنوان مقصد بازدیدی خود انتخاب می‌کنند‌. در واقع شهر آفاموسا را می‌توان در میان جاهای دیدنی مالزی توصیف کرد که برای مسافرت با خانواده و یا جمع دوستانه، از جمله بهترین گزینه‌های ممکن است. از جمله آشناترین بخش‌هایی که در این مجموعه مطرح می‌شود، مربوط به تفریحات آبی‌ است که از سرسره‌های بلند همراه با جریان آب و استخر موجدار تشکیل شده‌ و شما می‌توانید از امکاناتی چون سواری روی تخته موج در این مجموعه، لذت ببرید.


شهر ملاکا مالزی (MELAKA)


شهر-ملاکا-مالزی

در میان زیباترین شهرهای مالزی، شهر ملاکا می‌تواند در رتبه‌های بالایی توصیف شود. این شهر که تحت عنوان شهر قرمز هم معرفی می‌شود، رودخانه‌های فوق‌العاده زیبایی را در خود دارد که آن را برای گردشگری و بازدید به یک گزینه محبوب تبدیل کرده‌اند. از طرفی هم لازم به ذکر است که مراکز خرید متعدد، هتل‌ها و مراکز تجاری مختلفی در این شهر ساخته شده تا مسافران بتوانند از حداکثر سهولت و امکانات ممکن بهره ببرند.


جنگل تامان نگارا (TAMAN NEGARA)


جنگل-تامان-نگارا-مالزی

تامان نگارا هم پارک ملی‌ است که در این شهر قرار دارد و به سبب طبیعت زیبا و مدهوش کننده‌اش، به یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری برای توریست‌ها تبدیل شده است. بازدید از غارها، سکونتگاه‌های بومی و قایق سواری در این مجموعه، می‌تواند در لیست بهترین‌های مالزی قرار بگیرد.


شهربازی گنتینگ (GENTING HIGHLAND)


شهربازی-گنتینگ-مالزی

 مجموعه "گنتینگ هایلند" از جمله تفریگاه‌های طبیعی است که می‌تواند طبیعت زیبایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. وجود شهربازی بزرگ و هیجان انگیز در میان جنگل‌های بکر و سرسبز مالزی، معبد بهشت و جهنم و همچنین تجربه اقامت در یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا در گنتینگ، می‌تواند به جذابیت سفر شما بی‌افزاید.


پوتراجایا (PUTRAJAYA)

"پوتراجایا" نمونه دیگری از شهرهای دیدنی مالزی به شمار می‌رود که تفریحات مختلفی را برای توریست‌ها در نظر گرفته و به عنوان یک شهر پویا می‌تواند جنبه دیگری از زیبایی‌های مالزی را به شما نشان دهد. نورپردازی‌های زیبایی که در این شهر صورت گرفته، سبب شده تا پویایی و حیات در آن جریان پیدا کند. باغ گیاه شناسی، مسجد جامع پوتراجایا و میدان اصلی شهر، از جمله گزینه‌های قابل توجه در بازدید از این شهر هستند.

جمع بندی

در حالت کلی باید گفت هر یک از شهرهای مطرح شده، به نوبه خود زیباترین شهرهای مالزی هستند که مسافران می‌توانند از آن‌ها بازدید به عمل آورند. با این حال باید گفت که در میان شهرهای مذکور، به غیر از پوتراجایا، تامان نگارا و گنتینگ که در نزدیکی کوالالامپور قرار دارند، مسافران برای بازدید از سایر شهرها می‌بایست در آن‌ها اقامت داشته و تورهای ترکیبی مالزی را خریداری کنند. مقصد اصلی مسافران در تورهای مالزی شهر کوالالامپور است و پس از آن می‌توانند به دلخواه در هرکدام از شهرها و جزیره‌های مالزی نیز اقامت داشته باشند. برای اطلاع از قیمت تورهای مالزی به وبسایت آمیتیس تراول مراجعه فرمایید.