tel
021 - 1747 |

سواحل تفریحی دبی

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


سواحل تفریحی دبی

سواحل دبی با توجه به علاقه مسافران به تفریحات آبی، از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های گردشگری و تفریحی هستند. سفر در فصول گرم سال سبب می‌شود تا بازدید از سواحل با استقبال بسیاری از جانب توریست‌ها و گردشگران مواجه شود. از طرفی شرایط آب‌وهوایی دبی عاملی برای توجه هر چه بیشتر افراد به تفریحات آبی است؛ از این رو در صورتی که شما هم قصد سفر به دبی را دارید، به منظور بهره‌گیری از این دسته از تفریحات، لازم است با بهترین سواحل تفریحی دبی آشنایی پیدا کنید. به این منظور در ادامه، گزینه‌های پرطرفدار برای شنا، مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است.


ساحل مارینا دبی

ساحل مارینا دبی از جمله زیباترین و بهترین سواحل دبی بوده که برای تجربه یک بازدید متفاوت و خاص در سفر به دبی، می‌تواند جزء گزینه‌های ضروری باشد. در این ساحل می‌توانید از ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، کایاک سواری، موز سواری و نیز قایق سواری خانوادگی لذت ببرید‌. نکته قابل توجه نسبت به این ساحل، دسترسی به انواع مغازه‌های مربوط به مواد غذایی است‌. اغلب افرادی که این ساحل را برای بازدید انتخاب می‌کنند، به آرامشی که در آن جریان دارد، علاقه پیدا کرده و این ساحل را به عنوان بهترین مکان برای تفریح خانوادگی و تماشای غروب می‌‌دانند. در صورتی که به پیاده‌روی و قدم زدن در ساحل علاقه دارید، قطعا ساحل مارینا دبی می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. این ساحل از یک مسیر 8 کیلومتری برخوردار بوده که شرایط را برای قدم زدن فراهم می‌آورد.


ساحل جمیرا دبی


ساحل-جمیرا-دبی

ساحل جمیرا که در جاده‌ ساحلی جمیرا قرار دارد و به طور کلی بخشی از پروژه مارینا به شمار می‌رود، از دیگر فاکتورهای گردشگری برای مسافران است. این ساحل به واسطه شن‌های سفیدی که دارد شهرت پیدا کرده است. در این ساحل، زلالی آب به شما اجازه می‌دهد تا شن‌ها و صدف‌های موجود در آن را مشاهده کرده و از تمیز بودن آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که ساحل جمیرا با توجه به امکانات و پارامترهایی که در آن لحاظ شده، در میان بهترین سواحل دبی برای شنا قرار می‌گیرد. در این ساحل عمومی، می‌توانید از امکاناتی چون، سان‌لانجرها (صندلی‌های راحتی ساحلی)، دوش حمام، ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، با پرداخت هزینه اضافی استفاده نمایید. با توجه به این توصیفات، باید گفت ساحل جمیرا برای بازدیدکنندگان در هر رده سنی‌ می‌تواند جذاب باشد و به واسطه امکانات تفریحی و استراحتی خود، شرایط بهتری را در طول سفر با خود به همراه داشته باشد. وجود معروف‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های دبی در امتداد این ساحل زیبا، از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توان نسبت به آن مطرح نمود. از این رو در سفر به کشور امارات و شهر دبی، به هيچ عنوان نباید بازدید از ساحل جمیرا را از دست بدهید.


ساحل برج العرب شهر دبی


ساحل برج العرب

ساحل برج‌ العرب از دیگر سواحل توریستی محبوب در سفر به دبی بوده که از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار است. از جمله دلایلی که سبب محبوبیت هر چه بیشتر این ساحل در میان دیگر گزینه‌ها شده، می‌توان به وجود اولین هتل 7 ستاره دنیا و گران‌ترین هتل جهان در این ساحل، که هتل برج العرب نام دارد، اشاره کرد. وجود این هتل زیبا با ایجاد منظره‌ خیره‌کننده، می‌تواند تماشای غروب را به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های دبی تبدیل کند. لازم به ذکر است که وجود همین هتل، عاملی جهت تعریف امکانات تفریحی و گردشگری متنوع برای آن بوده و سبب شده تا افراد اشتیاق بالایی در راستای بازدید از آن به دست آورند.


ساحل الممرز


ساحل الممرز دبی

پارک ساحلی الممرز بخاطر امکانات تفریحی و رفاهی مختلف در میان سواحل توریستی پرطرفداری قرار می‌گیرد که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. وجود چهار ساحل، دو استخر، زمین بازی برای کودکان، چمنزارها، درختان و بوته زارها در این پارک ساحلی، عاملی برای ایجاد یک محیط شاد با انواع امکانات رفاهی بوده که به جذابیت‌های سفر شما می‌افزاید. در واقع این امکانات رفاهی سبب شده تا این ساحل در میان یکی از بهترین سواحل دبی برای شنا و تفریح قرار بگیرد. البته در مورد بازدید از پارک ساحلی الممرز، باید به زمان و روز بازدید خود توجه داشته باشید. چرا که محبوبیت این پارک باعث ازدحام زیاد گردشگران در آنجا شده در برخی روزهای هفته حتی این میزان ازدحام هم افزایش پیدا می‌کند.


ساحل لامر دبی


ساحل لامر دبی

ساحل لامر به عنوان یکی از جدیدترین سواحلی که در دبی ساخته شده، در میان پریل جمیرا و خلیج جمیرا قرار دارد. بازدید از این ساحل به دلیل نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری چون موزه اتحاد و کانال آب دبی، با استقبال بالایی مواجه می‌شود. وجود امکانات رفاهی چون کافه‌ها، دوش، رختکن و سایه بان و مواردی از این دست، سبب شده تا توریست‌ها بتوانند تجربه بهتری از سفر خود داشته باشند.


سخن آخر

در نهایت باید گفت اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید می‌توانید سواحلی که در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس مورد بحث قرار گرفته شد، در لیست بازدیدی خود قرار دهید. توجه داشته باشید که دبی به عنوان یک شهر پیشرفته، از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی برخوردار است که به منظور بازدید از اغلب آن‌ها، لازم است یک برنامه‌ریزی کامل از بازه مسافرتی خود داشته باشید. در میان سواحل مطرح شده هم می‌توانید گزینه‌هایی را در لیست خود لحاظ کنید که از نظر فاصله و گزینه‌های تفریحی، متناسب با شرایط و خواسته‌های شما باشند.