tel
021 - 1747 |

برترین جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی از دیدگاه گردشگران

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

ساحل قبرس شمالی

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس با ما همراه باشید.

مقدمه

قبرس شمالی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بخش جنوبی کشور ترکیه است. این کشور به دلیل سواحل زیبا، دریای نیلگون و هتل‌های لوکس و بزرگی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. این کشور به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته، جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد که هر کدام داستانی از جنگ‌های این کشور را در خود جای داده‌اند. شهرهای اصلی گردشگری قبرس شمالی، گیرنه و بافرا هستند که در خط ساحلی شمال غربی قرار دارند و مانند شهر آنتالیا اغلب هتل‌هایشان دارای ساحل اختصاصی و چندین استخر بزرگ هستند. در صورتی که قصد خرید تورهای قبرس شمالی را دارید می‌توانید در بخش اطلاعات هتل‌ها در سایت آمیتیس تراول اطلاعات کاملی را درباره اقامتگاه‌های این مقصد گردشگری مطالعه فرمایید. اما در ادامه مطلب گلچینی از بهترین نقاط گردشگری این کشور را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سواحل قبرس شمالی

سواحل شنی سفید و آب‌های زلال و تمیز از دلایل اصلی محبوبیت کشور قبرس شمالی است. خوشبختانه اکثر هتل‌های با کیفیت این شهر دارای ساحل اختصاصی هستند در نتیجه مسافران برای شنا در دریای زلال، نیازی به خروج از هتل و پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت و می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز به ساحل هتل بروند. اما اگر علاقه‌مند به تماشای سواحل دیگر این شهر هستید ما به شما ساحل تفریحی گلپسیدس را پیشنهاد می‌کنم. در کنار این ساحل، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی قرار دارند و شما می‌توانید برای صرف غذا و یا نوشیدنی به هرکدام از آن‌ها رفته و ضمن تماشای منظره زیبای دریا نوشیدنی و یا غذایتان را میل کنید.

سواحل لاک پشت قبرس شمالی

همانطور که از نام این ساحل مشخص است، سواحل لاک پشت در فصل تابستان محل رفت و آمد لاک پشت‌های کوچک و بزرگ است که برای تخم گذاری از آب خارج شده‌اند. اما به طور کلی کشور قبرس جنوبی به لاک پشت معروف است و در بخش شمالی فقط همین ساحل مخصوص لاک پشت‌ها می‌باشد. اگر در اواخر ماه اردیبهشت قصد خرید تور قبرس شمالی را دارید می توانید در این ساحل شاهد تولد لاک پشت‌ها و ورود آن ها به دریا باشید.

ساحل لاک پشت قبرس شمالی

قلعه گیرنه

همانطور که در ابتدای مطلب نیز توضیح دادیم شهر گیرنه یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان در تورهای قبرس شمالی است که قلعه تاریخی گیرنه نیز در آنجا قرار دارد. برای ساخت این قلعه از معماری‌های ترکیبی استفاده شده که در کنار بندر گیرنه نیز قرار دارد. در پشت دیوارهای این قلعه شما شاهد اماکن تاریخی دیگری مانند کلیسای سنت جورج، کشتی به گل نشسته در 300 سال پیش از میلاد و خانه پادشاهی خواهید بود.

شبه جزیره کارپاس

کشور قبرس شمالی به الاغ‌های وحشی و قبرس جنوبی با لاک پشت معروف است. در قبرس شمالی شبه جزیره کارپاس حیات وحش اصلی این حیوانات است همچنین علاوه بر آن سواحل بکر با شن‌های سفید و کلیسای تاریخی آندریس از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه است که حتما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام سفر به قبرس از طریق تورهای یکروزه از آنجا دیدن کنید.

دریاچه‌های نمک فلامینگو در قبرس

دریاچه نمک قبرس

این دریاچه برای مسافرانی که در فصل زمستان قصد خرید تورهای ویژه قبرس را دارند می‌تواند یکی از بهترین نقاط دیدنی باشد. این دریاچه در بخش جنوب شرقی قبرس شمالی قرار دارد که فلامینگو ها در زمستان برای یافتن غذا و استراحت به آنجا کوچ می‌کنند. در واقع این دریاچه فقط با وجود این پرندگان صورتی در فصل زمستان زیبایی پیدا می کند.

منطقه ممنوعه واروشا

تاریخی‌ترین نقطه قبرس شمالی! در پی جنگ‌های میان ترکیه و یونان، کشور قبرس به دو دسته جنوبی و شمالی تقسیم شد که بخش جنوبی متعلق به یونان و بخش شمالی متعلق به کشور ترکیه است. در پی تقسیمات این کشور شهر واروشه در مرز بین آن دو قرار گرفت که در زمان جنگ به دستور دولت، این شهر به طور کامل تخلیه شد. از سال 1974 تا به امروز هیچ کس به جز نظامیان منطقه اجازه ورود به این شهر را ندارند. امروزه این منطقه به شهر ارواح معروف است.