tel
021 - 1747 |

مقایسه دو شهر تفلیس و باتومی

Amitis Article


شهر باتومی گرجستان

شهرهای تفلیس یا باتوبی، از جمله مقاصد گردشگری پرطرفداری هستند که توجه عموم مسافران گرجستان را به خود جلب می‌کنند. فاکتورهای متنوعی قابل بحث و بررسی است که هر کدام به نحوه متفاوتی روی انتخاب مسافران موثر واقع می‌شوند. گرجستان به عنوان کشوری که در منطقه قفقاز جنوبی قرار دارد، از شهرهای بندری متنوعی برخوردار است. از آنجایی که شهرهای تفلیس یا باتوبی جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده‌اند، از گزینه‌هایی هستند که اهداف مختلف مسافرتی را به خود اختصاص می‌دهند‌. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر و مقایسه تفلیس و باتومی، اطلاعات بیشتری را در خصوص پاسخ به پرسش تفلیس بریم یا باتومی، در اختیار شما قرار دهیم.


مقایسه تفلیس و باتومی از لحاظ موقعیت جغرافیایی

سفر به هر مکانی و انتخاب هر شهری به عنوان مقصد،‌ باید با فاکتورهایی چون آشنایی با شرایط و موقعیت جغرافیایی همراه باشد. این موضوع سبب می‌شود تا بتوان بسته به محل سفر خود، نسبت به شرایط آب‌وهوایی مقصد سفر خود اطلاعات گسترده‌ای به دست آورد. 


شهر تفلیس گرجستان

 تفلیس که پایتخت گرجستان است، به لحاظ موقعیت جغرافیایی، نزدیکی بسیاری به ایران دارد؛ که باعث شده بسیاری از مسافران ایرانی، این شهر را برای سفرهای خارجی خود انتخاب کنند. به علاوه همین نزدیکی جغرافیایی، دلیلی برای تعریف هزینه‌های کمتر نسبت به دیگر مقاصد مسافرتی به شمار می‌رود‌. تفلیس بزرگ‌ترین شهر گرجستان است که با وجود قرارگیری در قاره آسیا، تحت تاثیر فاکتورهای مختلف، می‌تواند در قالب شهری از یک کشور اروپایی مورد معرفی قرار گرفته شود. در خصوص این مطلب باید گفت در تفلیس با توجه به سابقه حضور در اتحاد جماهیر و نیز قالب بودن دین مسیح در میان مردمان این شهر، امروزه بسیاری از مردمان گرجستان، خود را ساکن کشوری اروپایی می‌دانند.


شهر باتومی گرجستان

 باتومی در قالب دومین شهر بزرگ گرجستان، با قرارگیری در کنار دریای سیاه، از جمله شهرهای بندری است که موقعیت ایده‌آلی را برای سفر و تفریح مسافران فراهم می‌‌آورد. تعریف امکاناتی مدرن و جذاب در شهر باتومی، از جمله پررنگ‌ترین دلایلی است که می‌تواند سبب معرفی باتومی شود‌. لازم به ذکر است که همین فاکتورها خود اصلی‌ترین دلیلی هستند که سبب شده تا افراد باتومی را به عنوان یک مقصد مسافرتی تفریحی انتخاب کنند. دسترسی آسان به پایتخت، از خصوصیاتی است که نسبت به جغرافیای شهر بندری باتومی مطرح می‌شود.


جاهای دیدنی تفلیس و باتومی

پارامتر دیگری که علاوه بر شرایط آب‌وهوایی باید مورد توجه قرار بگیرد، مربوط به جاذبه‌ و جاهای دیدنی‌ است که بازدید از آن‌ها می‌تواند جذابیت بسیاری را در طول سفر به تفلیس یا باتومی با خود به همراه آورد. در ادامه نمونه‌هایی از بهترین جاذبه‌های دیدنی تفلیس یا باتومی مورد بحث گرفته شده که می‌توان در سفر به این شهرها مورد بازدید قرار داد.


پل صلح تفلیس

 پل صلح در تفلیس

 از جمله جاذبه‌هایی که در طول سفر به تفلیس حتما باید مورد بازدید قرار دهید، پل صلح است. این پل که در سال 2010 به منظور اتصال قسمت‌های قدیمی شهر به بخش‌های مدرن ساخته شده، بر روی رودخانه کورا قرار دارد‌. بازدید از این پل با توجه به ساختار ویژه‌ای که دارد‌، می‌تواند بخشی از زیبایی‌های سفر به تفلیس باشد. 


 قلعه ناریکالا

 در تفلیس از دیگر جاذبه‌هایی که در تفلیس می‌توان مورد بازدید قرار داد، قلعه ناریکالا بوده که به دلیل قدمتی که دارد، در قالب یکی از جاذبه‌های تاریخی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. از جمله پارامترهایی که می‌تواند سبب جذابیت هر چه بیشتر این قلعه در میان ایرانیان شود، مربوط به ساخته شدن آن در دوران امپراطوری پادشاهان ایرانی است. در مورد قدمت این بنا باید گفت به قرن چهارم باز می‌گردد که با اهداف نظامی ساخته شده و هم‌اکنون یکی از پررنگ‌ترین گزینه‌های موجود در لیست جاذبه‌های گردشگری تفلیس است.

 محله حمام‌ها

 در باتومی نمونه دیگری از جاذبه‌های گردشگری در تفلیس، مربوط به محله حمام‌ها می‌باشد. این محله به دلیل وجود چشمه‌های آب‌گرم و ساخت حمام‌هایی با کاربرد برگزاری مراسم مهم در گذشته، تحت این عنوان مورد معرفی قرار می‌گیرد. فضای زیبایی که این محله دارد در کنار معماری خاص این محله، سبب شده تا بازدیدکنندگان نسبت به این محله علاقه خاصی پیدا کنند.

 

مجسمه علی و نینو

 مجسمه علی و نینو 

در باتومی شاید شما هم تصاویری از مجسمه زیبای علی و نینو دیده باشید. این مجسمه سنبل و نماد باتومی بوده که براساس شخصیت‌های رمانی از نویسنده معروف، قربان سعید ساخته شده است. این مجسمه یک پسر آذربایجانی مسلمان و یک دختر گرجستانی مسیح را شامل شده که با توجه به فرمی که دارند، در روند حرکت با هم تلاقی می‌کنند.


منظره دریای باتومی

 بازدید از سواحل زیبا در باتومی

 باتومی از سواحل زیبایی برخوردار است که در طول سفر خود می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و از تفریحات و سرگرمی‌های آبی و ساحلی بهره بگیرید‌. در صورتی که در تعطیلات تابستانی به باتومی سفر کردید، می‌توانید از سواحل و تفریحات مختلف این شهر لذت ببرید. جدا از مواردی که ذکر شد، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم در تفلیس یا باتومی وجود دارد که می‌توان در سفر به باتومی یا تفلیس، از آن‌ها دیدن کرد.


تفاوت قیمت تورهای گرجستان

سفر با تور گرجستان هوایی با توجه به فاکتورهای مختلف، می‌تواند هزینه متفاوتی را به خود اختصاص دهد. پارامترهایی چون محل اقامت، نوع پرواز، خدمات تور و بازه زمانی سفر، هر یک به نحوی در تعریف هزینه‌های تور موثر واقع می‌شوند. از این رو می‌توان تفاوت قیمت تور گرجستان را به طور گسترده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد.


برای سفر تفلیس بریم یا باتومی

با توجه به مقایسه تفلیس و باتومی، لازم است علایق خود را نسبت به هر یک از این شهرها در نظر بگیرید. به علاوه لازم به ذکر است که نزدیکی شهرهای مورد بحث، سبب شده تا امکان بازدید در تورهای ترکیبی فراهم آورده شود. در این تورها با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توانید از دو شهر تفلیس و باتومی دیدن کنید. در هر حال جذابیت‌های گردشگری که گرجستان در شهرهای تفلیس یا باتومی دارد، عاملی برای جلب توجه افراد به تور گرجستان هوایی به شمار می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم فرصت سفر به گرجستان و دیدن این شهرها را از دست ندهید‌.