tel
021 - 1747 |

سوغات معروف ارمنستان

Amitis Article


سوغات ارمنستان


گزینه‌های مختلفی را می‌توان به عنوان سوغات ارمنستان در لیست خرید قرار داد که هر کدام برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. سفر با تور ایروان ارمنستان، با توجه به هزینه‌های مناسب و نیز جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد، به یکی از گزینه‌های محبوب در میان ایرانیان تبدیل شده است. تنوع بالای سوغات ارمنستان سبب شده تا مسافران بتوانند بدون در نظر داشتن فاکتورهایی چون سلیقه و یا حتی قیمت، هر محصولی که به کارشان می‌آید را خریداری کنند. وجود این تنوع عاملی برای تعریف نیاز به شناخت سوغات و محصولات خاص ارمنستان است؛ به خصوص که برخی از این سوغاتی‌ها شباهت بسیاری با محصولات ایرانی دارند. به همین دلیل با شناخت جزئیات مختص هر یک، انتخاب برای شما ساده‌تر خواهد شد. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر نسبت به بهترین سوغات ارمنستان ایروان، شما را با محصولات این شهر از ارمنستان آشنا کنیم. در صورتی که قصد سفر با تور ایروان ارمنستان را دارید، با در نظر داشتن آنچه در ادامه مطرح خواهد شد، می‌توانید لیست خرید بهتری برای سوغات سفر خود در نظر بگیرید.


بهترین سوغات ارمنستان ایروان


در کشور ارمنستان به سبب وجود فرهنگ‌های متنوع و رواج صنایع دستی، می‌توان محصولات مختلفی را در لیست سوغات این کشور تعریف کرد. از جمله بهترین سوغات ارمنستان ایروان، مواردی هستند که در ادامه مطرح شده‌اند: 


خاچکار ارمنی


 1. خاچکار ارمنستان

خاچکار ارمنستان یکی از منحصربه‌فردترین و خاص‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید. این محصول حاصل اهمیت بالای نماد صلیب در میان ارمنی‌ها است. در رابطه با هویت خاچکارهای ارمنستان باید گفت مجسمه‌های سنگی با طرح‌های تراشیده شده گل و گیاه در کنار صلیب هستند. باور ویژه‌ای که ارمنی‌ها نسبت به صلیب و معنای آن دارند، سبب شده تا امروزه مسیحیت در میان ارمنی‌ها به طور ویژه‌ای مورد تقدیس قرار گیرد. از طرفی تراشیدن هنرمندانه سنگ برای این باور، عاملی برای خاص بودن خاچکار است. از این رو می‌توانید این سنبل زیبا و هنرمندانه را برای سوغات تهیه کنید. 


فرش و گلیم ارمنی


 2. فرش و گلیم ارمنی 

از دیگر سوغاتی‌هایی که در سفر به ارمنستان لحاظ می‌شوند، فرش و گلیم این کشور هستند. در کشور خود ما در شهرهای مختلف صنعت فرش‌ بافی و گلیم‌بافی رواج داشته و به تناسب فرهنگ و نمادهای هر قوم، طرح‌های ویژه‌ای روی این محصولات در نظر گرفته شده است. در نتیجه نمی‌توان فرش و گلیم ارمنی را با انواع ایرانی یکی دانست و از لیست سوغات خط زد! طرح‌هایی که روی فرش و گلیم ارمنی در نظر گرفته شده، ترکیبی از طرح گل‌ و گیاه و نقوش هندسی با حاکمیت رنگ سرخ هستند. ناگفته نماند که قیمت سوغات ارمنستان در حوزه فرش و گلیم، به نسبت دیگر گزینه‌ها بالاتر است که این موضوع تحت تاثیر دست‌باف بودن این محصولات و ارزش بالای آن‌هاست.

 3. جواهرات ارمنستان

 از جمله پارامترهایی که در میان فاکتورهای معرفی کشور ارمنستان قرار می‌گیرند، می‌توان به جواهر و زیورآلات نقره این کشور اشاره کرد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در رابطه با این گزینه، مربوط به قیمت مناسب جواهرات نقره در ارمنستان است. از این رو خرید زیورآلات زیبا و اصیل این کشور، می‌تواند انتخابی لوکس و ارزشمند باشد. تنوع بالای جواهرات ارمنی در کنار طرح‌های خاص حاصل از فرهنگ این کشور، عاملی برای تعریف گزینه‌های متنوع و متعدد به لحاظ طرح و قیمت خواهد بود. در صورتی که به دنبال خرید این سوغات ماندگار هستید که یادآور فرهنگ و هنر ارمنستان باشد، طبیعتا جواهرات ارمنی بهترین انتخاب شما خواهند بود. 

 4. جازوه ارمنی

جازوه یا جزوه، وسیله‌ای است که برای دم کردن قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول که تحت عنوان قهوه جوش ارمنی معرفی می‌شود، از دیگر محصولاتی به شمار می‌رود که می‌توان در میان سوغات ارمنستان ایروان لحاظ کرد. از جمله خصوصیات ویژه‌ای که در این محصولات در نظر گرفته می‌شود، نمادها و طرح‌های خاصی است که روی بدنه جازوه حکاکی شده و سبب زیبایی هر چه بیشتر آن گشته است. 5. لباس‌های سنتی و مدرن خرید لباس‌های مدرن، به دلیل کاربرد گسترده‌‌ای که برای افراد در سنین مختلف دارند، در میان یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار از جانب مسافران قرار گرفته است. از این رو در سفر با تور ایروان ارمنستان هم می‌توانید این محصولات را به عنوان سوغات برای دوستان و نزدیکان خود تهیه کنید. از طرفی هم لباس‌های سنتی که خاص فرهنگ و گذشته یک کشور هستند، خود از جمله گزینه‌های جذاب و خاطره‌انگیز به شمار می‌روند. در نتیجه سلیقه و هدف خرید شما عاملی برای انتخاب بهترین سوغات ارمنستان در خصوص لباس خواهد بود.


سوغات خوراکی ارمنستان


سوغات خوراکی ارمنستان

جدا از محصولات و صنایع دستی‌ که تا اینجا درباره آن‌ها توضیح دادیم، سوغات خوراکی هم می‌توانند در میان سوغات این کشور قرار بگیرند. قطعا خوراکی‌ها از جمله ویژه‌ترین تمهیداتی هستند که به فرهنگ و آداب ‌و رسوم خاص یک قوم یا کشور نسبت داده می‌شوند و می‌توانند بیشترین نقش را در معرفی و آشنایی افراد با دیگر قومیت‌ها داشته باشند. در نتیجه تجربه خوردن خوراکی‌های ویژه‌ای که به این کشور اختصاص دارند، می‌تواند برای دوستان و خانواده شما گزینه جذاب و متفاوتی باشد. به علاوه باید افزود که قیمت سوغات ارمنستان در خصوص انواع خوراکی، به مراتب مناسب‌تر از دیگر سوغاتی‌های این کشور خواهد بود. از جمله مواردی که در میان سوغات خوراکی ارمنستان قرار می‌گیرند، می‌توان به گزینه‌هایی که در ادامه ذکر شده اشاره کرد: •شکلات و قهوه ارمنستان •نان گاتا ارمنستان •میوه خشک ارمنستان •مربای گردو ارمنستان •گیاهان دارویی ارمنستان


سخن آخر

به طور کلی با در نظر داشتن سهولت سفر به ارمنستان و عدم تعریف مشکلات مربوط به ویزا، افراد می‌توانند در هر زمان که اراده کنند، به این کشور سفر کرده و از زیباهای آن لذت ببرند. هزینه‌های مناسب سفر به ارمنستان در کنار تورهای جذاب مسافرتی، همگی از جمله دلایل قابل توجه برای انتخاب شهر ایروان ارمنستان به عنوان مقصد سفر هستند. از طرفی با توجه به آنچه که تا اینجا در رابطه با انواع و قیمت سوغات ارمنستان گفته شد، بالطبع نیازی به نگرانی از بابت تهیه هدیه و سوغات برای دوستان و نزدیکان نخواهد بود. با نزدیک شدن به نوروز، تورها و پیشنهادهای جذاب مسافرتی هم ارائه می‌شوند؛ از این رو توصیه می‌کنیم تور ایروان ارمنستان را به هیچ عنوان از دست ندهید.