tel
021 - 1747 |

جاذبه‌های دیدنی هند

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر



جاذبه‌های کشور هند از مهم‌ترین دلایل افراد برای سفر به شهرهای مختلف هند هستند. هند در دسته کشورهای پیشرفته به همراه امکانات مطلوب است که در یکی دو دهه اخیر توانسته صنعت گردشگری خود را به رشد برساند. گوا، دهلی، آگرا و جیپور، از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور هند هستند که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری را در قلب خود گنجانده‌اند. جاهای دیدنی هند تنها به یک شهر منتهی نمی‌شوند و اگر به هند سفر کنید، متوجه خواهید شد که جاذبه‌های زیبا و آثار تاریخی و باستانی نابی را در اقصی نقاط خود جای داده است. در مورد تاج محل و قدرت عشق آن چیزی شنیده‌اید؟ یا در مورد قلعه سرخ و ماسه سنگ‌های قرمز آن؟ قلعه عامر، سواحل گوا، قلعه آگرا و بسیاری از مناطق دیدنی و گردشگری هند چطور؟.. در صورتی که می‌خواهید از طریق تورهای ترکیبی هند، تور گوا به صورت تک یا ترکیبی با شهرهای دیگر خریداری کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این چهار شهر و بهترین جاهای دیدنی هند، اطلاعاتی کسب کنید.


جاهای دیدنی گوا


گوا یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در هند است که با کلیساها و قلعه‌های خیره کننده‌اش، فرهنگ غنی و طبیعت هند، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی گوا اشاره می‌کنیم:

 کلیسای بانوی معصوم گوا

کلیسای بانوی معصوم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در گوا است که با معماری زیبا و شواهد تاریخی خود، به گردشگران یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد ارائه می‌دهد. این کلیسا در سال 1605 میلادی ساخته شده و به بانوی معصوم، مادر مریم، اختصاص دارد.

 کلیسای بوم ژیزوس

 کلیسای بوم ژیزوس یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در گوا است که با معماری زیبا و شاهکارهای هنری خود، برای گردشگران جلوه زیبایی را به همراه دارد. این کلیسا در سال 1595 میلادی ساخته شده و به بوم ژیزوس، یعنی عیسی مسیح به عنوان پادشاه، اختصاص دارد.

 موزه هوانوردی نیروی دریایی

 موزه هوانوردی نیروی دریایی گوا یکی از جاذبه‌های مهم این منطقه است که به گردشگران یک فرصت برای شناخت تاریخ نیروی دریایی هند می‌دهد. این موزه دارای انواع هواپیماهای نظامی، لباس‌های نظامی و اسلحه‌های نظامی است.

 ساحل کالانگوت گوا

ساحل کالانگوت یکی از زیباترین سواحل گوا است که با شن‌های طلایی، آب آبی و منظره‌ای خیره کننده، به گردشگران یک تجربه لذت بخش از تعطیلات در هند را ارائه می‌دهد. 

 معبد شری معبد شری

 یکی از مهم‌ترین معابد هندو در ایالت گوا است که با معماری زیبا و شواهد تاریخی خود، به گردشگران یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد ارائه می‌دهد.


جاهای دیدنی دهلی


دهلی پایتخت هند است که به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت تاریخی و فرهنگی در این کشور شناخته شده است. این شهر دارای تاریخ و فرهنگی بسیار قدیمی است و برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی گزینه مطلوبی به شمار می‌آید. برخی از بهترین جاهای دیدنی هند در پایتخت آن، شامل موارد زیر می‌شوند:

 مسجد جامع

 این مسجد بزرگ، در مرکز دهلی و در نزدیکی بازار چاندنی چوک قرار دارد. این بنا در سال 1656 میلادی توسط شاه جهان ساخته شده است و به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی مهم برای مسلمانان شناخته می‌شود.

 قبرستان همایون

 این قبرستان در جنوب شرقی دهلی و در نزدیکی باغ‌های سافدارجان قرار دارد. قبرستان همایون در سال 1570 میلادی برای یادبود شاه همایون ساخته شده است و دارای معماری زیبا و تاریخی می‌باشد. 

موزه گاندی

 این موزه در جنوب دهلی و در نزدیکی معبد لوتوس قرار دارد و به عنوان یادبودی برای مهاتما گاندی، رهبر انقلاب غیر خشونت‌آمیز هند شناخته می‌شود. موزه گاندی دارای اشیاء و لوازم شخصی مربوط به گاندی است.


جاهای دیدنی آگرا


آگرا شهری تاریخی در شمال هند است که به خاطر دارا بودن یکی از شگفتی‌های جهان، تاج محل، شهرت دارد. همچنین، علاوه بر آن این شهر تاریخی دارای جاذبه‌ها و اماکن دیدنی دیگری نیز است که در ادامه با تعداد محدودی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

 تاج محل هند

 تاج محل، بنایی تاریخی و فرهنگی در آگرا است که به عنوان یکی از شگفتی‌های جهان شناخته می‌شود. این بنا در سال 1632 میلادی توسط شاه جهان به یاد محبوبه‌اش، ممتاز محل، ساخته شده است. 

قلعه تاریخی آگرا 

 قلعه آگرا در واقع یک مجموعه قلعه‌ای است که در دوران مغولیان ساخته شده است. این مجموعه شامل اماکن تاریخی، مساجد، قصرها و باغ‌هایی است که در طول قرن‌ها توسعه یافته‌اند.


جاهای دیدنی جیپور


جیپور شهری تاریخی و فرهنگی در ایالت راجستان هند است که به خاطر بناهای باستانی، قلعه‌ها، بازارهای پر رونق و فرهنگ مردم، جذابیت زیادی دارد. این شهر برخی از اماکن دیدنی هند را در خود جای داده است که دو مورد از آن‌ها در ادامه معرفی می‌شود:

 قلعه هوا محل

 این بنا در مرکز شهر جیپور واقع شده و به دلیل معماری خاص و زیبایی که دارد، جاذبه مهمی برای گردشگران است. قلعه هوا یا هاوا محل در سال ۱۷۹۹ ساخته شده و دارای بیش از ۹۰۰ پنجره است که برای تهویه هوا و روشنایی به کار می‌روند.

 قصر امبر

 کاخ‌ها در جیپور، بناهایی هستند که به دلیل زیبایی و شکوهی که دارند، جاذبه‌های مطلوبی برای گردشگران هستند. یکی از معروف‌ترین کاخ‌های جیپور، قصر امبر (Amber Palace) است. این قصر در حومه شهر واقع شده و دارای معماری بسیار زیبایی می‌باشد. در این قصر، اثرات هنری از جمله گنبد، برج‌ها و دیوار‌های قوی را می‌توان مشاهده کرد.


تورهای ترکیبی هند در سایت آمیتیس تراول

تمام بناها و اماکن دیدنی هند که نام برده شده‌اند، تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های هند را برای شما توصیف کردند؛ قطعا جاهای دیدنی هند بیش از آن است که در تصور شما می‌گنجد. اگر می‌خواهید به هند سفر کنید، تورهای ترکیبی هند در سایت آمیتیس تراول بهترین گزینه برای شما هستند. شما می‌توانید شهرهای مذکور را به صورت تک یا ترکیبی برای سفرتان انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت تورهای ترکیبی هند به وبسایت آمیتیس تراول مراجعه فرمایید.