tel
021 - 1747 |

کامل‌ترین راهنمای سفر به هند

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


مقبره-همایون-هند

سفر به هند به عنوان یکی از کشورهای پررمز و راز، جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان نسبت به آداب ‌و رسوم خاص این کشور دارد. از طرفی باید افزود که جاذبه‌های گردشگری متنوعی که در شهرهای مختلف هند وجود دارد، سبب شده تا این کشور به یکی از مقاصد پرتقاضای گردشگری تبدیل شود. بناهای تاریخی با معماری متفاوت، مردمان با باورهای به‌ خصوص، مراسم و جشن‌های متنوع و همچنین غذاهای خوشمزه خیابانی، همگی در کنار هم سبب شده تا هند به یک سرزمین تمايز یافته با باورهای قوی تبدیل شود. قطعا اولین خاطره‌ای که نام هند در ذهن افراد ایجاد می‌کند، مربوط به فیلم‌های تخیلی‌ است که به سبک خاص هندی مورد معرفی قرار می‌گیرند. پس‌زمینه‌ای که این کشور در خاطرات افراد ثبت کرده، به عامل ترغیب‌کننده جهت تقاضا برای بازدید و سفر به هند تبدیل شده است. از این رو در ادامه قصد داریم ویژگی‌های این سفر و نکات کلیدی سفر به هند را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به هند و بازه زمانی مناسب سفر به آن پیدا کنید.


آب‌وهوای هند

آب‌وهوا به عنوان یکی از اصلی‌ترین پارامترهای مورد توجه در انتخاب بازه زمانی سفر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در مورد کشور هند باید گفت که شرایط آب‌وهوایی این کشور عموما آفتابی بوده و همین مسئله سبب شده تا امکان برخورداری از تفریحات آبی برای مسافران فراهم آورده شود. به گونه‌ای که با وجود فصول تابستان، بارندگی و زمستان در هند، این کشور به عنوان یک کشور گرمسیر شناخته شده است. جهت تعریف دسته‌بندی‌هایی که برای فصول مختلف پاییز مطرح می‌شود باید گفت که در هند از ماه دسامبر تا فوریه، آب‌وهوای سرد و خشک در این کشور خودنمایی می‌کند. ماه ژوئن تا سپتامبر در هند به عنوان فصل بارندگی معرفی شده و در ماه‌های اکتبر و نوامبر هوا به تعادل می‌رسد. ماه‌های می ، آوریل و مارس هم تابستان هند را تشکیل می‌دهند‌. از طرفی در ماه ژوئن تا ماه سپتامبر، بارش باران‌های موسمی رخ می‌دهد که به همین دلیل در بین مردم هند با عنوان فصل باران‌های موسمی معرفی می‌شود.


بهترین زمان سفر به هند


جیپور-هند

با در نظر داشتن شرایط جوی‌ که در خصوص ماه‌های مختلف در هندوستان گفته شد، انتخاب بازه زمانی درست می‌تواند به تجربه سفر بهتر کمک کند. هند به عنوان یک کشور وسیع و پهناور، از شرایط جوی مختلفی در بخش‌های متفاوت خود برخوردار است. از این رو مقصد سفر شما در هند، می‌تواند عامل تعریف آب‌وهوای خاص باشد. در زمینه راهنمای سفر به هند در بازه زمانی مناسب، باید گفت علاقه و تمایل شما عامل تعیین‌کننده‌ای به شمار می‌رود. در صورتی که به مراسمات و جشن‌های مختلفی که در هند برگزار می‌‌شود علاقه دارید، فصل بهار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چرا که اکثر جشن‌ها و مراسمات مذهبی مانند جشن رنگ هند، در این فصل برگزار می‌شوند. علاوه بر آن از جمله فصولی که در تور سفر به هند مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، مربوط به فصل زمستان است. تفریحات زمستانی در این فصل می‌توانند جذابیت سفر شما را بیشتر کنند.


جاذبه‌های گردشگری و تفریحی هند

کشور هند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های توریستی برای مسافران به شمار می‌رود که جاذبه‌های مختلفی را در خود جای داده است. این جاذبه‌ها که بیشتر فرهنگ و تاریخ هند را به تصویر می‌کشند، به سبب تنوع و تعدد، گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. از این رو در ادامه چند مورد از این جاذبه‌های گردشگری و باشکوه هند مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است: 


تاج-محل-هند

•تاج محل 

قطعا یکی از آشناترین مکان‌های دیدنی‌ در هند، مربوط به معبد تاج محل است. از آنجایی که این بنا توسط سلطان شاه جهان برای همسرش ساخته شده، به عنوان مشهورترین شاهد قدرت عشق هم معرفی می‌شود. به کاربردن سنگ‌های زیبا و قیمتی در ساختار این بنا، عاملی برای جذابیت هر چه بیشتر آن است. از این رو در تور سفر به هند، توصیه می‌شود از بازدید این مکان غافل نشوید. 


امریتسار

 •امریتسار

 از دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی هند، می‌توان به امریتسار اشاره کرد که به نام معبد طلایی مورد معرفی قرار می‌گیرد. سبک خاصی که در معماری این بنا به کارگرفته شده، باعث توجه هر چه بیشتر افراد نسبت به این بنای طلایی شده است. •شهر مقدس بنارس گزینه دیگری که در میان بهترین انتخاب‌های بازدیدی در سفر به هند قرار می‌گیرد، مربوط به شهر مقدس بنارس است. در این محل معابد و اماکن گردشگری متنوعی قرار دارد که می‌توانید مورد بازدید قرار دهید. 


قلعه-سرخ

•قلعه سرخ

 در دهلی نو قلعه‌ای سرخ قرار دارد که به سبب استفاده از ماسه سنگ‌های قرمز، تحت این عنوان معرفی می‌شود. در این قلعه یک بازار بزرگ و هیجان انگیز به نام "چات چوک" وجود دارد که به سبب تنوع اجناس یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی و گردشگری خواهد بود. جدا از مواردی که تا اینجا در رابطه با گزینه‌های بازدیدی در هند گفته شد، جاذبه‌های متنوع و متعدد دیگری هم در این کشور وجود دارد. مسجد مکه، دروازه هند، قلعه عامر، قلعه آگرا، سواحل گوا، قلعه مهرانگار، قصر میسور، معبد ماهابودی و گزینه‌های بسیار دیگر، همگی در لیست جاذبه‌های گردشگری و توریستی هند قرار می‌گیرند.


هزینه سفر به هند

هزینه سفر به هند به عنوان یکی از پارامترهای مهم مسافرتی، با توجه به فاکتورهای مختلفی مطرح می‌شود. نوع و درجه هتل، نوع پرواز، خدمات تور سفر به هند و از همه مهم‌تر، بازه زمانی مسافرت شما، همگی عواملی هستند که در تعریف هزینه سفر به هند موثر واقع می‌شوند. در واقع باید گفت زمان‌هایی که با تقاضای مسافرتی بالایی همراه هستند، از هزینه به مراتب بیشتری جهت رزرو هتل و هزینه بلیط هواپیما برخوردار خواهند بود. از این رو اگر شما هم مشتاق سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های متنوع آن هستید، می‌توانید با لحاظ نکات کلیدی سفر به هند در خصوص آب ‌و هوا و جاذبه‌های گردشگری آن، تجربه یک سفر متفاوت را با تور هند داشته باشید.