tel
021 - 1747 |

آنتالیا از دیدگاه تاریخی

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس قصد داریم بهترین اماکن تاریخی یکی از پر طرفدار‌ترین تور‌های تفریحی آژانس هواپیمایی آمیتیس، یعنی آنتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با ما همراه باشید

مقدمه

اسکله قدیمی آنتالیا

آنتالیا به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد سالانه مورد توجه توریستان زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در بین مسافران آنتالیا، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، هتل‌های لوکس آنتالیا نیز در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که آنتالیا یکی از شهر‌های تاریخی کشور ترکیه به شمار می‌رود مسافران می‌توانند علاوه بر اقامت در هتل‌ و بازدید از مراکز خرید آنتالیا از جاذبه‌های تاریخی نیز بازدید کرده و لذت ببرند.در این راستا ما در این مطلب بهترین جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا را به شما عزیزان معرفی کرده تا در هنگام سفر به آنتالیا بتوانید با توجه به سلیقه‌تان از این مکان‌های تاریخی نیز بازدید کنید.

حمام رومی‌ها

حمام رومی‌ها

این بنای تاریخی در قرن 3 میلادی توسط رومیان باستان در زمان امپراطوری کاراکالا در منطقه سیده آنتالیا ساخته شده است. در آن زمان حمام رومی‌ها دارای 2 ورودی جداگانه برای اشراف زادگان و بردگان بوده و جالب است بدانید که در ابتدا مردم این حمام را به عنوان مکانی برای تفریح می‌دانستند و بعد‌ها با گذشت زمان و پیشرفت فرهنگ رومیان، مردم علاوه بر تفریح به عنوان مکانی برای تمیز شدن نیز از آن استفاده می‌کردند. از لحاظ معماری دیوار‌های داخلی این بنا از سنگ مرمر ساخته شده و دارای 5 اتاق مختلف آب سرد، آب گرم، سونا، استخر و پانسیون می‌باشد.

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی

شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرهنگ، تمدن و تاریخ آنتالیا از موزه باستان شناسی آن دیدن فرمایید. این موزه در سال 1992 به مساحت 7 هزار متر مربع ساخته شده و شامل گالری‌های مختلف است که هر کدام آثار یک دوره مشخص از تاریخ را در خود جای داده‌اند.این موزه در مجموع 5000 اثر کهن را که شامل آثار مربوط به اکتشافات باستانی، سکه‌های تاریخی و نماد‌های مسیحیت است را در خود جای داده است.

مناره yivli

مناره yivli

مسجد مناره یولی، در سال 1230 توسط علاء‌الدین سلجوقی

ساخته شده و امروزه به عنوان سمبل شهر زیبای آنتالیا نیز شناخته می‌شود و یکی از مکان‌هایی است که در همه تور‌های آنتالیا قرار دارد. این مسجد یک بنای مستطیلی با 12 ستون، در محله کالکاپیسی آنتالیا قرار دارد که یکی از معروف‌ترین معماری‌های ترک شناخته شده و با اسم مناره‌ای با ارتفاع 38 متر معروف است. در معماری داخلی این مسجد از سنگ‌‎های مرمر و دیگر سنگ‌ها مانند روم و بیزانس، با حکاکی و کندکاری‌های زیبا استفاده شده است

برج ساعت (clock tower)

برج ساعت

برج ساعت آنتالیا به سبک معماری عثمانی ساخته شده و امروزه به عنوان نماد استقامت در شهر آنتالیا شناخته می‌شود. این برج زیبا در 2 طبقه با معماری و طراحی خاص ساخته شده است که طبقه اول آن را با اشکال هندسی مربعی شکل و طبقه دوم را با اشکال هندسی دایره‌ای شکل طراحی کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز این برج زیبا در نگاه اول که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند سنگ نوشته‌های روی این برج و همچنین ساعت سفید در بالای آن است. لازم به ذکر است که این برج در نزدیکی مناره yivli و موزه باستان شناسی قرار دارد و شما می‌توانید ضمن بازدید از آنها از برج ساعت نیز دیدن فرمایید.

اسکله قدیمی آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا

این اسکله در محله کاله ایچی آنتالیا قرار دارد و حدود 2 هزار سال پیش توسط سلجوقیان برای استفاده تجاری ساخته شده است. این اسکله که بعدها نیز توسط رومیان و عثمانی‌ها گسترش پیدا کرد سرانجام به عنوان مهم ترین بندر تجاری ترکیه شناخته شد و شهر آنتالیا در اطراف آن شکل گرفت. اما به تدریج با ساخت اسکله‌های تجاری دیگر از اهمیت این اسکله قدیمی کاسته شد به طوری که امروزه به مکانی برای تفریح گردشگران تبدیل شده است.

آبشار‌های (DUDEN)

آبشار دودن

تجربه طبیعت گردی درآنتالیا! این مجموعه از 2 آبشار بالایی و پایینی تشکیل شده که آبشار پایینی دارای ارتفاع 15 متری است و در فاصله 14 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. در اطراف آبشار پایینی رستوران و کافه‌های زیادی قرار دارد و برای افرادی که با خانواده سفر کرده‌اند جای مناسبی برای تفریح است. اما آبشار بالایی که ارتفاعش به 40 متر می‌رسد در فاصله دورتری از مرکز شهر قرار داشته و افراد برای رسیدن به آن می‌بایست مسافت طولانی را در بین جنگل و صخره‌ها بگذرانند.

غار کارائین (KARAIN CAVE)

غار کارائین

غار کارائین در فاصله 25 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد که به دلیل قدمت 25 هزار ساله‌اش مکان هیجان انگیزی برای گردشگران شهر آنتالیا می‌باشد. این غار در گذشته به عنوان انبار غذا و آذوقه مردم آنتالیا مورد استفاده بوده زیرا هوای درون این غار حتی در فصل تابستان نیز خنک است. در بدو ورود به این غار یک موزه کوچک از اشیای تاریخی مربوط به 160 هزار سال پیش قرار دارد و بعد از آن به 3 تالار پیوسته وصل می‌شود.

شهر‌های تاریخی آنتالیا

شهر آسپندوس

آسپندوس (ASPENDOS)

این شهر در 50 کیلومتری شرق شهر آنتالیا قرار دارد که قدمت تاریخی‌اش به 1000 سال پیش از میلاد بر می‌گردد. این شهر به دلیل داشتن اماکن تاریخی متعدد به عنوان یکی از شهر‌های تاریخی آنتالیا مورد توجه توریست‌های زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی آسپندوس آمفی تئاتر رومی‌ها است که در قرن 2 میلادی ساخته شده و تا به امروز بدلیل آکوستیک عالی همچنان میزبان کنسرت‌های متعددی در طول سال می‌باشد.

سیده (SIDE)

شهر سیده

یکی دیگر از شهر‌های تاریخی نزدیک به آنتالیا سیده است که در 15 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. قدمت این شهر به بیش از 2 هزار سال می‌رسد یعنی زمانی که یونانیان در آن منطقه بودند و و بعد از آن امپراطوری روم که آنجا را تحت سلطه خود گرفتند. در نتیجه با توجه به پیشینه تاریخی‌ این شهر شما می‌توانید در اطراف آن آثار تاریخی مانند معبد آتنا، آمفی تئاتر و سایر اماکن تاریخی که مربوط به آن زمان هستند را بازدید فرمایید.

کلام آخر

اگر علاقمند به تاریخ و اماکن تاریخی هستید می‌توانید ضمن اقامت در هتل‌های لوکس آنتالیا و استفاده از تفریحات آبی این شهر ساحلی از طریق تور‌های انتالیا از اماکن تاریخی و یا شهر‌های تاریخی اطراف آن نیز بازدید نموده و سفری هیجان انگیز را تجربه کنید. شما می‌توانید برای رزرو تور آنتالیا به سایت آمیتیس تراول مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به آنتالیا با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آمیتیس تماس حاصل فرمایید.