tel
021 - 1747 |

بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


نقشه ی راهنمای سفر

آشنایی با بهترین اپلیکیشن سفر، به راحتی هر چه بیشتر مسافران در سفرهای داخلی و به ویژه سفرهای خارجی کمک می‌کند تا در هنگام سفر تجربه بهتر و بی‌دردسری را داشته باشند. به عنوان مثال یکی از بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ها گوگل ترنسلیت است. البته باید گفت که اپلیکیشن‌های‌ متعددی در راستای بهبود شرایط سفر طراحی شده‌اند که هر کدام از قابلیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. از این رو در ادامه قصد داریم با معرفی انواع اپلیکیشن کاربردی در سفر، به سهولت هر چه بیشتر مسافرت‌ شما کمک کنیم.


بهترین اپلیکیشن سفر برای مسیریابی


اپلیکیشن گوگل مپ

قطعا در هر مسافرتی فارغ از مکان آن، مسیریابی در اماکن مختلف به یکی از قابل‌ توجه‌ترین دغدغه‌های افراد تبدیل می‌شود. از این رو پلتفرم‌های مختلفی در راستای مسیر یابی با سیستم جی‌پی‌اس طراحی شده‌اند تا این نیاز را برای مسافران برطرف کنند. فرقی ندارد که مقصد سفر شما کجا باشد و به شهرهای داخلی یا کشورهای دیگر سفر کرده باشید، در هر صورت برخورداری از یک جهت‌یاب درست تنها راهی است که می‌تواند مشکلات مربوط به دسترسی به مسیر را برطرف کند. از این رو باید گفت به کارگیری یک اپلیکیشن مسیریاب، می‌تواند به خوبی مشکلات مربوط به پرس‌وجو از محلی‌ها را برطرف کند. نمونه‌هایی از بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی سفر در این زمینه، شامل مواردی است که در ادامه نام برده شده: -اپلیکیشن گوگل مپ (Google maps) -اپلیکیشن ویز (Waze) -اپلیکیشن (Polaris GPS)


بهترین اپلیکیشن سفر برای رزرو هتل


فاکتور مهم دیگری که نیاز به وجود آن می‌توان گفت در تمامی مسافرت‌ها مطرح می‌شود، مربوط به رزرو هتل جهت اقامت با توجه به شرایط سفر، تعداد روزهای مسافرت، خدمات هتل و دیگر فاکتورهای مربوط به این زمینه است. برای رزرو هتل با توجه به مقصد سفر، نیاز به اپلیکیشن سفر خارجی و یا اپلیکیشن سفر داخلی مطرح خواهد بود. رزرو هتل در شهرها و یا کشورهای مختلف در صورتی که به واسطه اپلیکیشن‌های مخصوص انجام شود، به شما امکان دسترسی به داده‌های مربوط به هتل‌های مختلف را می‌دهد و شرایط را برای رزرو انواع هتل بهبود می‌بخشد. تنوع بالایی برای اپلیکیشن‌های سفر جهت رزرو هتل مطرح می‌شود که می‌توان در راستای تجربه یک سفر ساده و بی‌دردسر، از انواع آن‌ها بهره گرفت. -اپلیکیشن جاباما -اپلیکیشن بوکینگ (booking) -اپلیکیشن میهمان شو -اپلیکیشن هاستل ورد (Hostelworld)


بهترین اپلیکیشن سفر برای رزرو بلیط رفت‌وآمد


اپلیکیشن فلایت رادار

رزرو بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس، بسته به مقصد مسافرتی شما، می‌تواند از طریق سایت یا اپلیکیشن‌های مخصوص صورت بگیرد. برخی از این اپلیکیشن‌ها تنها یکی از گزینه‌های حمل و‌نقل و برخی چند مورد را در خود جای داده‌اند. از این رو انتخاب پلتفرمی که گزینه‌های بیشتری را در اختیار قرار دهد، به مقصد شما بستگی دارد. در خصوص اپلیکیشن‌های مربوط به رزرو بلیط برای پرواز و خطوط ریلی، باید گفت برای مسافرت‌های شخصی، به کارگیری این اپلیکیشن‌ها می‌تواند تا حد زیادی روند سفر را ساده کند. به گونه‌ای که همین مسئله سبب شده تا امروزه توجه ویژه‌ای نسبت به تهیه بلیط‌های اینترنتی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر شود. مواردی که در ادامه مطرح شده، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تهیه بلیط باشند. -اپلیکیشن فلایت رادار 24 (Flightradar24) -اپلیکیشن گوگل فلایت (Google Flight) -اپلیکیشن اپن ریل وی مپ (Openrailwaymap)


بهترین اپلیکیشن سفر برای پیش‌بینی هوا


اپلیکیشن آب و هوا

یکی از نکات مهمی که حتما باید قبل از سفر چه در داخل مرزهای ایران و چه در خارج از مرز‌های آن بررسی کنید، شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظرتان است. توجه داشته باشید که وضعیت آب‌وهوا در خود ایران در شهرهای مختلف آن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متفاوت خواهد بود. این موضوع قطعا در رابطه با سفرهای خارجی شدت و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شرایط آب‌وهوایی حتی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب بازه زمانی مسافرت باشد. از این رو فارغ از سفر به صورت شخصی و یا سفر با تور، لازم است با در نظر داشتن آب‌وهوای مقصد مورد نظر، بازه زمانی مناسبی را انتخاب کنید. از جمله انواع اپلیکیشن کاربردی سفر در این زمینه، می‌توان به اپلیکیشن "ودر" (Weather) اشاره کرد.


بهترین اپلیکیشن سفر برای ترجمه

تصور کنید که به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید و نسبت به زبان مردم این کشور هیچ دانش و یا تسلطی ندارید. در چنین شرایطی طبیعتا استفاده از یک سایت یا اپلیکیشن ترجمه می‌تواند مشکلات مربوط به برقراری ارتباط را برطرف کند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، گوگل ترنسلیت به عنوان آشناترین پلتفرم مسافرتی، می‌تواند مسئله ترجمه را به خوبی برطرف کند. گوگل ترنسلیت در قالب یک مترجم همراه عمل کرده و داده‌های مختلف صوتی و یا متنی را به سرعت ترجمه می‌کند. به علاوه باید افزود که این اپلیکیشن با قابلیت خواندن متون ترجمه شده طراحی شده تا به این واسطه سهولت به مراتب بیشتری را برای شما فراهم آورد.

کلام آخر

هر یک از اپلیکیشن‌های نام برده شده در قالب انواع اپلیکیشن سفر خارجی و یا اپلیکیشن سفر داخلی، به نحوه متفاوتی می‌توانند مشکلات مربوط به سفر را برطرف کنند. از طرفی سهولت بیشتری به واسطه استفاده از اپلیکیشن مسافرتی مطرح می‌شود. به علاوه باید افزود که سرعت بالای دسترسی به واسطه اپلیکیشن‌های مسافرتی، می‌تواند استرس مسافرت را به خوبی برطرف کند.