tel
021 - 1747 |

همه چیز درباره زندگی در کانادا

Amitis Article


نقشه کشور کانادا


زندگی در کانادا به سبب شرایط ویژه‌ای که برای مهاجران دارد، به یکی از پرطرفدارترین تقاضاهای اقامتی در میان افراد کشورهای مختلفی چون ایران تبدیل شده است. در کانادا می‌توان از بهترین شرایط رفاهی برخوردار بود و به واسطه امکاناتی که در زمینه‌های مختلف برای افراد مقیم کانادا در نظر گرفته شده، در حوزه‌های مختلف کاری و تحصیلی، به درجات بالایی دست یافت. همین فاکتورها سبب شده تا امروزه بسیاری از افراد در پی راه‌ها و شرایط زندگی در کانادا باشند. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر نسبت به این کشور و انواع شیوه‌های اخذ ویزای کانادا، شما را با روند اقامت در کانادا آشنا کنیم.


آشنایی با کشور کانادا

کشور کانادا از وسعت بالایی برخوردار است که همین موضوع سبب شده تا فرهنگ‌ها و شرایط جوی متنوعی در جای جای این کشور در جریان باشد. امروزه کانادا به یکی از مقاصد مهاجرتی برای افراد کشورهای مختلف تبدیل شده. به همین دلیل بیشتر شهروندان کانادا کسانی هستند که از کشورهای دیگر به کانادا مهاجرت کرده‌اند. کانادا در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده و در میان بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری، تحصیلی و توریستی قرار می‌گیرد. شناخت جغرافیای این کشور و آشنایی با شرایط زندگی در کانادا می‌تواند به افراد کمک کند تا از امکانات رفاهی و خدمات بهتری برخوردار باشند.

هزینه زندگی در کشور کانادا

یکی از پارامترهای قابل توجهی که افراد را در رابطه با زندگی در کانادا به خود مشغول می‌کند، مربوط به هزینه زندگی در کانادا است. با توجه به اینکه کانادا از شرایط اقتصادی عالی‌ برخوردار است و دولت کانادا امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را برای شهروندان خود در نظر گرفته، بالطبع می‌توان گفت مولفه‌هایی چون رفاه شغلی و درآمد کافی و نیز تعادل کار و زندگی، سبب شده تا افراد بتوانند از کیفیت بالای زندگی در این کشور برخوردار باشند.


مزایای مهاجرت به کانادا برای زندگی

پرچم و پاسپورت کانادایی

زندگی در کانادا مزایای متنوعی برای افراد به همراه دارد. از جمله مزایای مهاجرت به کانادا، می‌توان به مواردی اشاره کرد که در ادامه مطرح شده است:

 •برخورداری از بهترین خدمات بهداشتی و درمانی

 •نرخ پایین جرم و جنایت

 •تعریف فرصت‌های شغلی متنوع و متعدد

 •تحصیلات مقرون‌به‌صرفه‌ در بهترین مراکز آموزشی

 •وجود طبیعت زیبا و محیط زیست پاکیزه


روش‌های اخذ ویزای کانادا

با توجه به تقاضای بالایی که برای مهاجرت به کانادا مطرح می‌شود‌، شیوه‌های متنوعی برای اخذ ویزای کانادا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که هر کدام دارای پارامترهای به خصوص در روند درخواست اقامت کانادا هستند‌. در نتیجه اخذ ویزاهای متفاوت با توجه به شرایط افراد، می‌تواند مسیر جداگانه‌ای را برای متقاضیان زندگی در کانادا مطرح کند‌. از جمله انواع ویزاهایی که برای اقامت در کانادا مطرح می‌شود، می‌توان به مواردی اشاره کرد که در ادامه مورد بحث قرار گرفته شده است:


ویزای استارتاپ کانادا


ویزای-استارتاپ-کانادا


از جمله شیوه‌هایی که امروزه به شدت توجه افراد را در میان روش‌های اخذ ویزای کانادا به خود جلب کرده، مربوط به ویزای استارتاپ کانادا است. شاید چیستی و دلیل محبوبیت این نوع ویزا برای شما سوال باشد! ویزای استارتاپ کانادا به نوعی از ویزای کاری اختصاص داده می‌شود که برخلاف دیگر انواع مشاغل، باید به نحوی کارآفرینانه باشد. در واقع زمانی می‌توان ویزای استارتاپ دریافت نمود که ایده‌ای نو جهت اشتغال در کانادا داشت. به گونه‌ای که افراد به منظور دریافت ویزای استارتاپ کانادا، لزوما باید با ارائه ایده‌ای نوین، برای دریافت نامه حمایتی از سازمان‌های مجاز، اقدام کنند. افراد در این نامه می‌توانند برای خود و اعضای خانوادشان، درخواست مهاجرت بدهند. حال شاید بپرسید دلیل ارائه ویزای استارتاپ توسط کانادا چیست؟ کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته و پیشرفته، توجه بسیاری نسبت به جذب افراد خلاق و نوآور دارد. این موضوع سبب شده تا زیرساخت‌های لازم برای جذب افراد نوآور فراهم آورده شود. به همین دلیل ویزای استارتاپ در قالب یک بهانه برای افزایش پتانسیل کاری این کشور مطرح شده. از این رو می‌توان گفت ویزای استارتاپ یک فرصت و موقعیت عالی برای افراد مختلف خواهد بود که در کنار هزینه‌های بالایی که دارد، به نسبت دیگر شیوه‌ها می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. شرایطی که برای متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا مطرح می‌شود، شامل توانایی رقابت با ایده‌های تجاری بین المللی، ایجاد موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی و خلاقیت و نوآوری در ارائه یک بیزینس پلن موفق است. در صورتی که قصد اخذ ویزای استارتاپ کانادا را داشته باشید، لازم است بیزینس پلن خود را به یکی از سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا ارائه دهید‌. این سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف، شامل مواردی هستند که در ادامه ذکر شده:

 •سازمان Angel investor groups 

•سازمان Venture capital funds 

 •سازمان Business incubators

 نکته قابل توجهی که در رابطه با هر یک از این شرکت‌ها مطرح می‌شود، مربوط به امکان سرمایه‌گذاری حداقل میزان بودجه برای بیزینس پلن است. به علاوه باید افزود که برای هر یک از این گروه‌های تجاری، فاکتورهای ویژه‌ای در مورد ارائه مدارک و شرایط مهاجرتی مطرح می‌شود که افراد باید پس از دریافت تاییدیه و حمایت از هر یک از این شرکت‌ها، برای دریافت ویزا اقدام کنند.


ویزای کاری کانادا


مراحل-ویزای-کاری-کانادا

ویزای کاری با توجه به حوزه فعالیتی افراد لحاظ می‌شود. شرایط کنونی کانادا در رابطه با پیری جمعیت، سبب تعریف فرصت برای اخذ ویزای کانادا در انواع کاری شده. در واقع ارائه این ویزا در راستای جذب نیروی جوان بوده تا کمبود نیروی کار جبران شود. از این رو شما هم می‌توانید در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، برای اخذ ویزای کانادا در انواع کاری اقدام کنید. فاکتورهایی که در خصوص دریافت ویزای کاری کانادا مطرح می‌شود، شامل مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان و سابقه کار است.


ویزای تحصیلی کانادا


ویزای-دانشجویی-کانادا

ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق اپلای در مقاطع مختلف، شکل‌ دیگری از مهاجرت به کانادا است که در میان دانشجویان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. با توجه به اینکه تحصیل در کانادا برای دستیابی به موقعیت‌های شغلی بهتر می‌تواند نتایج خوبی را در زندگی افراد داشته باشد، ویزای تحصیلی کانادا در قالب یکی از راه‌های امیدوارکننده برای آینده مورد بحث قرار می‌گیرد‌.


ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی به منظور دریافت اقامت موقت، می‌تواند از دیگر گزینه‌هایی باشد که افراد با توجه به هدف خود انتخاب می‌کنند. عموما بسیاری به منظور اخذ اقامت کوتاه مدت در کانادا و نیز بازدید خانواده یا فعالیت‌های متفرقه خود، سراغ ویزای توریستی می‌روند‌. در نهایت با توجه به تمامی آنچه که گفته شد، تهیه ویزا به منظور زندگی در کانادا، به دلایل و اهداف خود افراد بستگی پیدا می‌کند.