tel
021 - 1747 |

استانبول از کجا خرید کنیم؟

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر

مرکز خرید استانبول

با ما در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس همراه باشید تا با بهترین مراکز خریداستانبول آشنا شویم.

مقدمه

شهر استانبول در کشور ترکیه، یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان شناخته شده که به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، نزدیکی به کشور ایران و قیمت ارزان تور‌های ویژه استانبول هرساله میلیون‌ها مسافر ایرانی به این شهر سفر می‌کنند. اما علاوه بر جاذبه‌های گردشگری استانبول دارای مراکز خرید فراوان با قیمت مقرون به صرفه نیز می‌باشد که یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر به خصوص برای خانم‌ها است. مراکز خرید و پاساژ‌های این شهر هر کدام برای سلیقه‌های خاصی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیازتان برای خرید به هرکدام از آن‌ها مراجعه کنید. به عنوان مثال یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در میان گردشگران " اوت لت"‌های استانبول است که اجناس خارج از فصل را با قیمتی پایین‌تر به حراج می‌گذارند. در واقع شما در هر زمان از سال که به آنجا بروید می توانید از تخفیف‌های ویژه بهترین برند‌های دنیا بهره‌مند شوید. در پی این موضوع ما در این مطلب از ، مجله گردشگری آمیتیس ، بهترین مراکز خرید این شهر زیبا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا در هنگام سفر به استانبول بتوانید علاوه بر گردش و تفریح از مراکز خرید ویژه این شهر نیز خرید کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مرکز خرید مال آف استانبول (MALL OF ISTANBUL)

مال آف استانبول

بدون شک اولین و بزرگ‌ترین مرکز خرید این شهر "مال آف استانبول" یا استانبول مال است که از جمله دلایل خرید تور ترکیه در میان گردشگران ایرانی بازدید و خرید از آن می‌باشد. از لحاظ موقعیت مکانی در فاصله 20 کیلومتری میدان تکسیم و 12 کیلومتری فرودگاه آتاتورک قرار دارد. بطوریکه شما می‌توانید حتی در زمان انتظار پرواز در فرودگاه نیز از این مرکز خرید دیدن کنید. شما برای رفتن به این مرکز خرید می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند تراموا و مترو استفاده کنید. این مجموعه به طور کلی 350 فروشگاه در سه طبقه از برندها و اجناس مختلف را در خود جای داده است به عنوان مثال در طبقه همکف فروشگاه لوازم برقی و خانگی است و در طبقات بالاتر پوشاک کودکان و بزرگسالان را شامل می‌شود. شما علاوه بر خرید می‌توانید از سینما، سالن فودکورت و پارک سرپوشیده آن نیز لذت ببرید.

مرکز خرید اوت لت اولیویوم (olivium outlet)

اولیویوم استانبول

یکی از پاساژ‌هایی که حتما باید در تورهای ویژه استانبول به آن سر بزنید "اوت اولیویوم" است که همانطور که در ابتدا نیز توضیح دادیم در این پاساژ‌ها اجناس خارج از فصل را می‌توانید در حراج و با قیمتی ارزان‌تر از بهترین برند‌های ترک و اروپایی خریداری فرمایید. این مجموعه، 132 مغازه از برندهای داخلی و خارجی مثل آدیداس، پیر کاردن، ال سی وایکیکی و.... دارد که در آن اجناس خارج از فصل با قیمتی مناسب‌تر به فروش می‌رسد. علاوه بر آن اولیویوم دارای چندین سالن سینما، فودکورت بزرگ با تنوع غذایی بالا، سالن بولینگ، باشگاه ورزشی و پارکینگ بزرگ است. در واقع امکانات رفاهی در این مجموعه آنقدر بالا است که شما می‌توانید یک روز کامل را در هنگام سفر به استانبول به این مرکز خرید اختصاص دهید.

مرکز خرید جواهیر (cevahir mall)

جواهیر استانبول

برای گردشگرانی که با متروی استانبول در سطح شهر تردد دارند، بهترین انتخاب مرکز خرید "جواهیر" است که در مقابل ایستگاه مترو شیشلی قرار داشته و دسترسی آسان و راحتی دارد. جواهیر در 6 طبقه با فروشگاه‌ها و امکانات رفاهی متنوع است. در صورتی که فرزند کوچک دارید می‌توانید آن را به اتاق بازی مخصوص کودکان ببرید و بعد از آن به راحتی تمام خرید خود را از مغازه‌های این مجموعه خریداری فرمایید. این مرکز خرید هم مانند سایر مراکز خرید استانبول فودکورت بزرگ با رستوران‌ها و کافه‌های متنوع دارد که می‌تواند لذت خرید شما را تکمیل کند. ار جمله فروشگاه‌های جواهیر می توانیم به برند‌های ترک مانند پول اند بیر و سایر برند‌های اروپایی و محبوب دنیا اشاره نمود البته لازم به ذکر است که برخی برند ها مانند دیور و چنل فقط در مرکز خرید استینیه شعبه دارند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید ایستینیه پارک (istinye park)

ایستینیه پارک

لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین برند‌های دنیا را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. "ایستینیه پارک" با نمایی شیشه‌ای در 4 طبقه مجزا شامل 300 مغازه و فروشگاه از برندهای محبوب دنیا مانند DIOR و CHANNEL است. ایستینیه علاوه بر برند‌های محبوب از لحاظ رفاهی نیز امکاناتی از جمله، آکواریوم بزرگ با بیش از 10 هزار گونه آبزی است که لقب بلند‌ترین تونل آبی جهان را از آن خود کرده است. گردشگرانی که از این مرکز خرید بازدید می‌کنند بعد از گشت و گذار در آن برای صرف غذا می‌توانند به فود کورت بزرگ آن رفته و در رستوران‌های مدرن و سنتی در این مجموعه غذای دلخواهشان را میل کنند.

مرکز خرید زورلو سنتر (zorlu center)

زورلو سنتر

مرکز خریدی مدرن و مجلل! در زورلو سنتر بیش از 200 فروشگاه در زمینی به وسعت 105000 متر مربع قرار دارد. در هر طبقه از این مرکز خرید فروشگاه کالاهای مختلفی مانند: لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و الکترونیک، جواهرات، پوشاک مخصوص کودکان و بزرگسالان موجود است که همین امر سبب محبوبیت آن در میان گردشگران شده است. لازم به ذکر است که زورلو فقط به تنوع مغازه‌ها و ظاهر زیبایش تکیه نمی‌کند و امکانات رفاهی دیگری نیز مانند رستوران، کافه، سینما، شهربازی و .. دارا می‌باشد. علاوه بر مرکز خرید در این مجموعه هتل 5 ستاره، چندین دفتر و مجتمع مسکونی نیز وجود دارد. در واقع این مجموعه یکی از برترین مراکز تفریحی و گردشگری شهر استانبول است که حتما باید در هنگام سفر به استانبول به آنجا نیز سر بزنید.

سخن آخر

در این مطلب از مجله گردشگری آمیتیس ما به بررسی و معرفی مراکز خرید شهر توریستی استانبول پرداختیم و پرطرفدار‌ترین آنها را به شما عزیزان معرفی کردیم. در صورتی که قصد سفر به کشور ترکیه را دارید می‌توانید از طریق تورهای لحظه آخری استانبول در آژانس هواپیمایی آمیتیس با بهترین قیمت به این کشور سفر کرده و علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور از مراکز خرید محبوب آن نیز دیدن کنید و از بهترین برندهای معروف دنیا خرید کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت تورهای ویژه استانبول با همکاران ما تماس حاصل فرمایید و یا از طریق سایت آمیتیس تراول در بخش تورهای استانبول، پکیج های ویژه این مقصد گردشگری را مطالعه فرمایید.