tel
021 - 1747 |

بهترین شهرهای توریستی آسیا برای سفر

Amitis Article
نویسنده : غزاله موسوی‌فر


شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای توریستی آسیا از فرهنگ‌های متنوعی برخوردار هستند که سبب جلب توجه افراد برای انتخاب این مقاصد به منظور سفر می‌شوند. کشورهای مختلفی که در قاره آسیا قرار دارند، به سبب موقعیت جغرافیایی به خصوص خود، تفاوت بسیاری به لحاظ آب‌وهوایی دارند. این موضوع در کنار قومیت‌های متفاوت با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم ویژه هر کدام، باعث شده تا قاره آسیا به نسبت دیگر قاره‌ها‌، گزینه‌های توریستی بیشتری را در خود جای دهد و تاریخ هر کشور آن به طور متفاوتی سبب جلب توجه افراد علاقه‌مند به پیشینه‌های فرهنگی و تاریخی شود. به همین دلیل در ادامه این محتوا قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر نسبت به کشورهای ترکیه، قبرس شمالی، مالزی، هند و گرجستان، شما را با شهرهای توریستی آسیا آشنا کنیم.


شهرهای توریستی ترکیه

آنتالیا و آلانیا به عنوان شهرهای پرطرفدار ترکیه، از جمله مقاصد گردشگری‌ هستند که توجه عموم مسافران ایرانی را به خود جلب می‌کنند. در شهرهای آنتالیا و آلانیا، امکان دسترسی به ساحل و دریا وجود دارد و به همین دلیل تفریحات و جاذبه‌های متنوعی در این شهرها وجود دارد که می‌توان از آن‌ها لذت برد. ساحل کلئوپاترا در آلانیا به عنوان معروف‌ترین ساحل این شهر مورد معرفی قرار می‌گیرد که ماسه‌های‌ طلایی آن عاملی برای شهرت و شناخته شدن این ساحل زیبا به شمار می‌رود. در مقابل، شهر آنتالیا ساحلی با شن‌های سنگی تیره دارد که با نام ساحل لارا مورد معرفی قرار می‌گیرد. به علاوه باید افزود که ساحل کنیالتی هم نمونه دیگری از ساحل‌های محبوبی است که در شهر آنتالیا وجود دارد و خدمات رفاهی و تفریحی مختلفی جهت برخورداری از اوقات بهتر در خود جای داده است. شهرهای مورد بحث در قالب شهرهای توریستی آسیا یا به عبارتی شهرهای توریستی ترکیه، به دلیل تاریخی که دارند، از جاذبه‌های متنوع و متعددی برخوردار هستند که می‌توان در طول سفر مورد بازدید قرار داد. از طرفی باید افزود که هتل‌های متنوعی در شهرهای آنتالیا و آلانیا وجود دارد که می‌توانند بهترین شرایط اقامتی را برای شما به همراه آورند. از این رو شهرهای مورد بحث می‌توانند انتخاب‌های مسافرتی فوق‌العاده‌ای برای شما باشند.

جاهای دیدنی قبرس شمالی


منظره دریای قبرس شمالی

در میان شهرهای توریستی آسیا، گیرنه و فاماگوستا در قبرس شمالی از جمله بهترین گزینه‌هایی هستند که به دلیل بناهای تاریخی متعددی که در خود دارند، بخش اعظمی از جاهای دیدنی قبرس شمالی را در خود جای داده‌اند. همین فاکتورها سبب شده تا توجه بسیاری از مسافران نسبت به این شهرها جلب شود‌ و سالانه تعداد زیادی از گردشگران، این شهر را برای مسافرت و بازدید انتخاب کنند. فاماگوستا به عنوان یک شهر بندری، آثار باستانی متنوعی را در خود جای داده و از طبیعت بکر و زیبا در کنار زندگی مدرن و لوکس برخوردار است. شهر واروشا، شهر سالامیس، صومعه سنت بارناباس و قلعه اتللو، از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در شهر فاماگوستا هستند. از دیگر شهرهای توریستی آسیا که جاهای دیدنی قبرس شمالی را در خود جای داده، مربوط به گیرنه است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و آثار متنوعی چون قلعه سنت هیلاریون، صومعه بلاپایس، موزه کشتی غرق شده باستان، قلعه بوفاونتو و قلعه سنت هیلاریون در خود دارد که گزینه‌های بازدیدی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌روند.


جاهای دیدنی مالزی


شهر کوالالامپور مالزی

شهر کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی، نمونه دیگری از شهرهای توریستی آسیا بوده که در اغلب تورهای مسافرتی توجه افراد را به خود جلب می‌کند. به گونه‌ای که باید گفت مالزی از جمله کشورهایی است که عموما با تقاضای بالا از جانب مسافران مواجه می‌شود. پارک ماجراجویی ای تی وی، غار باتو، مرکز تفریحی بریک اوت، خیابان پتالینگ جایا و برج منارا کوالالامپور، از جمله جاهای دیدنی مالزی در کوالالامپور هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند به جذابیت‌های سفر شما بی‌افزاید. از طرفی به دلیل تقاضای بالای مسافرتی برای این کشور، هتل‌های لوکس متفاوت با امکانات و خدمات مختلف رفاهی در شهر کوالالامپور احداث شده تا شرایط بهتری برای مسافران فراهم آورده شود. از این رو نیازی به نگرانی از بابت اقامتگاه نخواهد بود‌. در نتیجه تنها کافیست زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.


جاذبه‌های دیدنی هند


کشور هند

شبه جزیره گوا در کشور هند، به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد در کنار بناها و آثار تاریخی متفاوت، از جمله انتخاب‌هایی است که می‌تواند حس یک سفر کاملا متفاوت را به افراد ببخشد. محله فونتین هاس، جزیره گراند، آبشار دودهساگار، آبشار آمبولی، کلیسای بانوی معصوم و موارد متنوع دیگر، هر کدام به نحوی سبب جلب توجه مسافران این کشور شده‌اند. به همین دلیل بازدید از جزیره گوا و کشور هند، برای علاقه‌مندان به فرهنگ هندی، می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن مورد بحث قرار گیرد.


جاهای دیدنی گرجستان


کشور گرجستان

کشور گرجستان و شهر پرطرفدار باتومی، از دیگر مقاصدی است که در قالب بهترین گزینه برای تجربه یک سفر ارزان و در عین حال زیبا مورد بحث قرار می‌گیرد. در این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که می‌توانید در کنار برخورداری از انواع تفریحات و امکانات اقامتی لوکس، از جاذبه‌های گردشگری و توریستی متنوع هم دیدن کنید. لازم به ذکر است که مجسمه علی و نینو یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی گرجستان به شمار می‌رود که در شهر زیبای باتومی قرار دارد.


جمع‌ بندی

با توجه به اینکه قاره آسیا وسعت بسیاری دارد و کشورهای مختلف با تاریخ و فرهنگ متفاوت را در خود جای داده، بالطبع گزینه‌های متنوعی برای مسافرت مطرح می‌شود. از این رو می‌توان شما می‌توانید به بسته به سلیقه خود، سفر خوبی را تجربه کنید.

مجموعه آمیتیس

با در نظر داشتن مقصد مناسب برای تجربه یک سفر ایده‌آل، می‌توان در پی یک مجموعه مسافرتی بود. مجموعه آمیتیس به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در راستای تجربه یک سفر بی‌نظیر همراه با تور، می‌تواند بهترین شرایط ممکن را در طول سفر برای شما رقم بزند. اگر شما هم نسبت به سفر به یکی از بهترین شهرهای توریستی آسیا علاقه‌ دارید، با مراجعه به آژانس هواپیمایی آمیتیس، می‌توانید برترین انتخاب خود را داشته باشید.